حسین وفایی؛ گربه سیاه مارک سلبی

بعضی وقت‌ها نمی‌شود که نمی‌شود و بعضی وقت‌ها هم اوضاع طوری درست می‌شود که آدم اصلاً فکرش را نمی‌کند.
تا همین هفته پیش قرار بود حسین وفایی، معروف‌ترین اسنوکرباز ایرانی از خانه مسابقات مسترز سال 2023 را تماشا کند اما ژائو ژینتونگ و ژانگ ژیان کانگ به‌دلیل دستکاری در نتیجه مسابقات و شرط‌بندی از حضور در رقابت‌های حرفه‌ای‌ها منع شدند تا حسین وفایی جانشین آنها شود.

وفایی در آخرین رنکینگ جهانی رده نوزدهم را به خود اختصاص داده بود و حضور در مسابقات فقط برای 16 نفر اول دنیا میسر است اما با توجه به شرط‌بندی دو اسنوکرباز چینی راهی کاخ الکساندرا شد و اتفاقاً در اولین بازی رنک دوی دنیا را برد تا به تیتر یک دنیای اسنوکر تبدیل شود.

کاخ الکساندرا در سال ۱۸۷۳، معماری ویکتوریایی دارد و به افتخار ازدواج الکساندرا، شاه‌دخت دانمارکی با ادوارد هفتم، شاهزاده ولز (بعدتر پادشاه انگلستان)، الکساندرا نام‌گذاری شده ‌است. این کاخ حالا برای اسنوکر‌باز آبادانی رؤیایی شده است. او که اولین ایرانی‌ای است که در مسابقات مسترز اسنوکر حاضر شده، در اولین مسابقه 6-2 از سد مارک سلبی، نفر دوم دنیا گذشت و به یک‌چهارم نهایی رسید. وفایی در این بازی در دو دست اختلافی بالای 100 امتیاز با رقیبش داشت و در سه دست دیگر هم اختلافش با سلبی بالای 50 امتیاز بود!

او بعد از این پیروزی شورانگیز به خبرنگاران گفت: «باورم نمی‌شود، خوابم یا بیدار؟ سلبی یک حریف بزرگ است و او هرگز تسلیم نمی‌شود. او یک اسطوره است، بسیار لذت بخش بوده که موفق شدم این حریف را شکست دهم. باید بگویم که سلبی بازیکن فوق‌العاده‌ای است، من برای او در ادامه دوران حرفه‌ای‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم. مطمئن هستم که او دوباره برنده مسابقات خواهد شد.»

وفایی از پیروزی برابر سلبی حسابی سرخوش به نظر می‌رسید. او در ابتدای مسابقه با مردی که سه بار قهرمان جهان شده، رقابت نزدیکی داشت و بازی 2-2 پیش می‌رفت اما در ادامه توانست به یک پیروزی خیره‌کننده برسد. البته وفایی در سال‌های گذشته بارها شگفتی‌ساز شده و حتی همین مارک سلبی را برده است. او پیش از این در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ و قهرمانی بریتانیا ۲۰۲۲ حریف نامدار انگلیسی‌اش را شکست داده بود. در نتیجه می‌شود گفت که حسین وفایی تبدیل به گربه سیاه مارک سلبی شده است. اسنوکر‌باز انگلیسی در سه مسابقه اخیرش در «تریپل کراون» توسط شاهزاده ایرانی شکست خورده و حذف شده است. تریپل کراون یا تاج سه‌گانه به سه مسابقه معتبر اسنوکر جهان یعنی قهرمانی جهان، قهرمانی بریتانیا و مسترز گفته می‌شود.

بد نیست بدانید مسئولان مسابقات مسترز 2023 در مجموع 725 هزار پوند بین شرکت‌کنندگان تقسیم می‌کنند. 250 هزار پوند به برنده می‌رسد، 100 هزار پوند به نفر دوم، حاضرین در مرحله نیمه‌نهایی هم 60 هزار پوند می‌گیرند. وفایی تا اینجا و با رسیدن به جمع 8 نفر پایانی مسابقات، جایزه 30 هزار پوندی خود را قطعی کرده است.

شاهزاده ایرانی در مرحله یک‌چهارم نهایی باید با برنده رقابت جان هیگینز و جک لیزووسکی بازی کند تا دوباره استرس و هیجان به کاخ الکساندرا در شمال لندن برگردد.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *