سرمربی بعدی بایرن مونیخ کیست؟

اشاره به XG بعد از شکست انگار دارد در بین مربیان تبدیل به عادت می‌شود. این هفته بایرن مونیخ ظرف هفت روز ۳ شکست پیاپی را تجربه کرد. نخست ۳-۰ به لورکوزن باخت٬ بعد ۱-۰ به لاتزیو در لیگ قهرمانان باخت و یکشنبه هم ۳-۲ به بوخوم!

توماس توخل که خیلی بعید است شغلش را تا پایان فصل حفظ کند٬ بعد از باخت به بوخوم رده چهاردهمی گفت: «امروز ایکس‌جی ما ۳.۴ بود. امروز قوانین مورفی در زمین اعمال شد و هرچیزی که باید اشتباه پیش برود اشتباه پیش رفت!»

مربیان جدیدا طوری از ایکس‌جی یا گل‌های مورد انتظار – که نمی‌دانم در ایران چرا امید گل ترجمه شده- صحبت می‌کنند که گویی فیفا قرار است از این پس ۳ امتیاز را به تیمی بدهد که شوت بیشتر و بهتری زده.

بازی با عدد ایکس‌جی شاید برای تیم‌های کوچک جذاب و منطقی باشد ولی برای تیم‌های بزرگ دردی را دوا نمی‌کند. مگر اساسا قرار بوده بایرن مونیخ از بوخوم موقعیت‌های کمتری داشته باشد؟ مگر وقتی تیم ملی ما با سوریه و هنگ‌کنگ بازی کرد قرار بوده موقعیت‌های آنها بیشتر باشد که حالا چون ایکس‌جی ما در آن بازی‌ها بیشتر بوده مربیان تیم ملی به آن اشاره می‌کنند؟

احتمالا حتی اگر تیم را خود بازیکنان هم ارنج می‌کردند ما در بازی با هنگ‌کنگ موقعیت‌های بیشتری خلق می‌کردیم. ایکس‌جی شاید در بازی‌های ۲ قدرت متوازن بتواند برخی چیزها را توضیح دهد ولی همه چیز را توضیح نمی‌دهد.

بگذارید یک مثل عینی بزنم. ممکن است یک تیم ۲ موقعیت/شوت ۵۰ درصدی بسازد. ایکس‌جی اش می‌شود ۱. حالا فکر کنید تیمی ۱۰ موقعیت/شوتی می‌سازد و می‌زند که هر کدام ۲۰ درصد احتمال گل شدن دارند. ایکس‌جی آنها می‌شود ۲(۱۰ ضرب‌در ۰.۲). خب حالا بنظر شما اگر اتفاق عجیبی نیفتد کدام تیم می‌برد؟ مشخص است که آن دو موقعیت ۵۰ درصدی خیلی راحت‌تر گل می‌شود تا ۱۰ شوتی که ۲۰ درصد احتمال گلزنی‌اش می‌رود. پس ایکس‌جی همه چیز نیست.

بگذریم؛ توخل اعتقاد دارد در بازی با بوخوم موقعیت بیشتری داشته ولی در ۲۴ ساعت گذشته همه در آلمان متفق‌القول شده‌اند که اگر یک آلترناتیو خوب برای این مربی بازنده پیدا شود٬ بایرن در اخراجش درنگ نخواهد کرد. گزینه‌ها ولی خودشان حسابی جالب هستند. فلیک که با بایرن به افتخارات زیادی رسید٬ منطقی‌ترین گزینه است. 

دیروز صحبت از اوله‌گونار سولشائر شد که بنظرم غیرمنطقی‌ترین گزینه است و اصلا نمی‌فهمم چرا باید اسم او مطرح شود.

امروز اسم کونته هم مطرح شد که حسابی ماجرا را دراماتیک می‌کند چون او و توخل در لیگ برتر حسابی باهم مشکل داشتند و شاید اصلا مرد ایتالیایی برای جانشینی توخل انگیزه‌های شخصی داشته باشد.

رسانه‌های آلمانی البته اعتقاد دارند که ژابی‌ آلونسو گزینه اصلی بایرن است و آنها مجبورند تا پایان فصل برای به خدمت گرفتن او صبر کنند.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *