۵ نکته از اولین پیروزی آرسنال در لیگ برتر؛ دفاع سه نفره و مصدومیت تیمبر

فصل برای مدعیان قهرمانی عالی شروع شده. جمعه شب منچسترسیتی موفق شد با سه گل برنلی را شکست دهد و ظهر روز گذشته هم آرسنال در خانه ۲ بر یک از سد ناتینگهام فارست گذشت. حالا این دو تیم از همین ابتدا نشان داده‌اند برای کسب قهرمانی با هم نزاع دارند و باید دید در ادامه دیگر چه تیم‌هایی به جمع این دو مدعی شاخص اضافه می‌شوند. بگذارید چند نکته از بازی دیروز آرسنال را مرور کنیم.

۱ – دومین بازی لیگ برتر در این فصل با یک تأخیر نیم ساعته شروع شد. اتفاقی که در انگلیس کمتر شاهد آن هستیم ولی امسال ظاهراً ماجرا فرق دارد. طبق گزارش رسانه‌های انگلیسی، یک سیستم جدید فروش بلیت در استادیوم امارات ایجاد شده که باعث شد 35000 هوادار برای ورود به ورزشگاه مشکل پیدا کنند. بازی قرار بود ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی انجام شود ولی در آن لحظه تصاویر نشان می‌داد که جمعیت قابل توجهی بیرون از ورزشگاه هستند و سکوهای استادیوم خالی به نظر می‌رسید. به هر حال آرسنال و لیگ برتر از این لحاظ نمره قبولی نگرفتند.

۲ – آرسنال که هفته پیش قهرمان سوپرجام شد، اولین بازی فصلش را با این ترکیب انجام داد: رمزدیل، پارتی، وایت، سالیبا، تیمبر، رایس، اودگارد، ساکا، هاورتز، مارتینلی و انکتیا. نکته جالب این بود که پارتی دفاع راست تیم بود ولی وقتی توپچی‌ها صاحب توپ بودند (بیشتر دقایق بازی) در پست هافبک بازی می‌کرد و آرسنال در واقع سه دفاعه بازی می‌کرد. حضور انکتیا در پست مهاجم نوک هم حاکی از این بود که توخل از بازی دادن هاورتز در این پست پشیمان شده. ژسوس هم که مصدوم است و تروسارد هم فعلاً گزینه بازی فیکس برای سرمربی اسپانیایی نیست.

۳ – گل اول بازی را آرسنال به زیبایی هرچه تمام‌تر به ثمر رساند. حرکت تکنیکی و انفجاری گابریل مارتینلی که در سمت چپ زمین سرحال نشان می‌داد، باعث شد تا توپ در مرکز محوطه جریمه به انکتیا برسد و او با یک ضربه بسیار محکم و دقیق، دروازه مت ترنر، دروازه‌بان سابق آرسنال را باز کرد. در مورد انکتیا نکته جالب این است که وقتی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می‌شود خیلی درخشان نیست ولی وقتی به عنوان بازیکن ثابت بازی می‌کند، اصولاً گل می‌زند و مؤثر حاضر می‌شود.

۴ – آرسنال در این بازی چند خرید جدیدش را به صورت فیکس بازی داد. هم دکلان رایس در ترکیب اولیه بود، هم هاورتز و هم تیمبر. نفر آخر مدافع چپی است که از آژاکس آمستردام خریداری شده و آرسنالی‌ها حساب زیادی روی او می‌کنند. بازی با پای او بسیار خوب است و همین می‌تواند به شکل بازی توپچی‌ها و بازیسازی از عقب زمین‌شان کمک کند. اما آرتتا در دقیقه ۵۰ مجبور شد او را به دلیل مصدومیت تعویض کند. این یک خبر بد برای آرسنالی‌‌ها بود. جالب اینجاست که پپ گواردیولا هم جمعه شب کوین دبروینه را به دلیل مصدومیت از بازی خارج کرد.

۵ – ناتینگهام فارست در نیمه اول بازی جذابی ارائه نداد. توپ و میدان دست آرسنالی‌های میزبان بود. ۲-0 هم باختند ولی در اواخر دیدار ناگهان جریان بازی برای آنها تغییر کرد. تعویض‌های خوب استیو کوپر باعث شد تا ناتینگهام در دقیقه ۸۳ به اولین گلش در این بازی برسد و بازی در دقایق پایانی حسابی جذاب شود. با این همه آنها در نهایت ۲-۱ باختند و از این بازی امتیاز نگرفتند. ناتینگهام یکی از گزینه‌های اصلی سقوط در این فصل به نظر می‌رسد.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *