کابوس آقای گل تک رقمی در لیگ برتر ایران

بهار سال 1393 وقتی فولاد خوزستان برای دومین بار قهرمان لیگ برتر شد، کریم انصاری‌فرد که برای تیم تراکتورسازی به میدان می‌رفت آقای گل مسابقات شد. او در آن سال تنها 14 گل به ثمر رساند تا زنگ خطر خالی شدن لیگ برتر از مهاجم گلزن به صدا در بیاید. آمار 14 گل در لیگ 16 تیمی؛ یعنی بهترین مهاجم لیگ حتی در نیمی از مسابقات هم موفق به گلزنی نشده و این مورد در قیاس با لیگ‌های پیش روی دنیا آمار بسیار پایینی به حساب می‌آید. اما حالا وضعیت در لیگ بیست و دوم می‌تواند از لیگ سیزدهم بدتر شود. نیمی از مسابقات برگزار شده و بهترین مهاجم لیگ تنها 6 گل به ثمر رسانده. در نتیجه اگر او با همین نرخ گلزنی ادامه دهد، در پایان لیگ تنها 12 گل به ثمر خواهد رساند!

در حال حاضر محمد عباس‌زاده و لوکادیا با زدن 6 گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر هستند. لوکادیا که تکلیفش مشخص است و دیگر در لیگ برتر به میدان نمی‌رود. عباس‌زاده هم اتفاقاً مثل انصاری‌فرد در آن سال، در تراکتور به میدان می‌رود. دیگر مهاجمان لیگ برتر حتی موفق نشده‌اند در 15 بازی سپری شده از لیگ برتر 5 گل به ثمر برسانند!
در نتیجه نرخ گلزنی بهترین مهاجم لیگ در حال حاضر 0/4 گل در هر بازی است که آمار بسیار پایینی است.

در ادوار لیگ برتر بدترین آمار یک آقای گل البته متعلق به ادموند بزیک در لیگ دوم است. او تنها 13 گل به ثمر رساند اما آن فصل فقط 14 تیم در لیگ برتر حضور داشتند و از لحاظ میانگین وضعیت او از کریم انصاری‌فرد در لیگ سیزدهم که 14 گل در لیگ 16 تیمی به ثمر رساند بهتر است.

اما عملکرد مهاجمان امسال نه تنها می‌تواند منجر به بدترین آمار یک آقای گل شود بلکه ممکن است برای اولین بار فوتبال ایران شاهد این باشد که تعداد گل‌های آقای گلش حتی از انگشتان دو دست هم تجاوز نکند و تک رقمی باقی بماند!

یک نظر

  1. امیر محمد
    2023/01/20
    Reply

    چراچند وقته بازیکنان تاتنهام بازوبند مشکی می گذارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *