چطور یک دعوای خانگی آینده فوتبال امریکا را تغییر داد؟

تیم ملی امریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ بازی‌های خوبی ارائه داد. به مرحله یک هشتم نهایی رسید و البته آنجا اسیر تفکرات لوییز فن‌خال شد. با این همه کمتر کسی بود که در دنیای فوتبال از آنها تعریف نکند و همه برنامه بلندمدت‌شان برای جام‌جهانی بعدی که در خاک خودشان برگزار می‌شود را ستایش می‌کردند.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند تیم گرک برهالتر می‌تواند پدیده مسابقات بعدی باشد. آنها برهالتر را بابت اهدای بازوبند کاپیتانی به تیلور آدامز ۲۳ ساله می‌ستودند و خلاصه چشم‌انداز برای یانکی‌ها مثبت بود. اما حالا در کمتر از یک ماه از پایان جام جهانی از امریکا خبر رسیده که دیگر گرگ برهالتر سرمربی امریکا نخواهد بود.

ماجرا به همان خبر اخاذی از سرمربی امریکایی برمی‌گردد که هفته پیش در همین صفحه در موردش نوشتیم. حالا مشخص شده کسانی که قصد اخاذی از سرمربی امریکا را داشتند بسیار آشنا هستند؛ کلودیو رینا و همسرش. رینا که در جام جهانی ۱۹۹۸ مقابل ایران بازی کرده بود همبازی برهالتر بوده. او پدر جیووانی ریناست که در دورتموند می‌درخشد ولی در تیم امریکا فیکس نیست. ظاهراً خانواده رینا که دوستی ۳۰ ساله با برهالتر دارند برای تحت فشار قرار دادن او برای بازی دادن به پسرش، دست به خیانتی بزرگ زده‌اند و یک ماجرای خیلی قدیمی را به گوش مسئولان تیم ملی امریکا رسانده‌اند. مسأله‌ای که باعث شد تا خود برهالتر دست به افشاگری بزند: «زمانی که 18 ساله بودم، 4 ماه پس از آشنایی با همسرم، به سبب بدمستی در یک شب پاییزی با سیلی به صورت روسالیند زدم.»

همین دعوا که حالا سال‌ها از آن می‌گذرد و احتمالاً خود روسالیند هم دیگر در ذهنش به آن فکر نمی‌کند آینده فوتبال امریکا را تحت تأثیر قرار داده.
چند ساعت پس از این افشاگری برهالتر، آقای سرمربی از کار برکنار شد تا آنتونی هادسون، مربی باتجربه‌ای که در جام‌جهانی دستیار برهالتر بود، به طور موقت و تا تکمیل تحقیقات، سکان هدایت تیم ملی ایالات متحده را برعهده بگیرد.

امریکا باید در فیفادی بعدی با صربستان و کلمبیا بازی کند و فعلاً تا آن موقع هادسون روی نیمکت خواهد بود.
والدین رینا در دفاع از تصمیم‌شان، ادعا کرده‌اند سرمربی تیم ملی نمی‌توانسته پسرشان را به سبب دلایل اخلاقی در مهم‌ترین تورنمنت زندگی‌اش نیمکت‌نشین کند؛ آن هم در حالی که خودش در همان سن و سال، چندان پایبند رعایت اخلاق نبوده است!

جالب اینجاست که مادر جیو رینا، افشا کرده به سبب دوستی نزدیکی که با روسالیند، همسر گرگ برهالتر در دوران نوجوانی داشته، از اسرار زندگی دوستش باخبر بوده و برهالتر هم تأیید کرده بود سال 1991 و زمانی که رابطه‌اش با روسالیند شکرآب شده بود، هر 2  تصمیم به بازگو کردن اتفاق برای خانواده و دوستان نزدیکشان گرفته بودند. این تصمیم باعث شده تا خانواده رینا ۳۱ سال بعد از آن سوءاستفاده کنند و به دلیل به زمین نرفتن فرزندشان، ماجرا را به اطلاع ارنی استوارت، مدیر فنی تیم ملی ایالات متحده برسانند!

2 Comments

  1. امیر محمد
    2023/01/10
    Reply

    شبیه داستان های شرلوک هستش

    • rasoulmajidi
      2023/01/17
      Reply

      آره:))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *