معرفی فیلم؛ BAD education

Bad Education

Biography, Comedy, Crime

2019

بر اساس واقعیت است و احتمالا برای ما بسیار ملموس. یک مدرسه دولتی ممتاز در آمریکا برای اینکه به رده اول رنکینگ منطقه برسد، تمام تلاشش را به کار بسته. مدرسه‌ای که زبانزد خاص و عام است و مدیریتش به دلیل جایگاه رو به جلوی مدرسه تحسین می‌شود اما گردش مالی بالای مدرسه برخی از عالی‌رتبه‌ترین مدیران را به فکر فساد انداخته.

فیلم این داستان حقیق را با زبانی قصه‌گو و کمی طنز بیان می‌کند. مهم‌تر اما این است که ماجراهای این مدرسه قابل تعمیم است. قابل تعمیم به کلیت کشور. به سازمان‌های بزرگ‌تر و حتی خود دولت آمریکا(و قاعدتا جاهای دیگر).

گره فیلم اما جایی است که مدیران پاکدست قصد برخورد با فاسدین را دارند. آیا برخورد شفاف و قانونی بهترین راه است یا موقعیت مدرسه را بیش از پیش به خطر می‌اندازد؟ گاهی وقت‌ها واقعیت از حقیقت پیشی می‌گیرد و در این داستان کاملا ماجرا از این قرار است.

نکته دیگر فیلم نشان دادن جایگاه رسانه و مطبوعات در کشف فساد است. اینکه پیگیر بودن یک کارآموز خبرنگاری تا چه حد می‌تواند به ضرر مدیران عالی‌رتبه درگیر فساد باشد.

فیلم بازیگران خوبی دارد اما معروف‌ترین‌شان که اتفاقا نقش اصلی را هم بازی می‌کند، هیو جکمن است. بازیگر دوست داشتنی هالیوود که اتفاقا نقشش را به خوبی بازی کرده.

به‌طور‌کلی؛ فیلمی سرگرم‌کننده است که با زبان سینما، دید خوبی به تماشاگر درباره پیچدگی‌های پرونده‌های فساد می‌دهد. از آن دسته فیلم‌هایی که خیلی سروصدا به پا نکرد اما واقعا ارزش دیدن دارد. مخصوصا برای کسانی که ژانر جنایی دوست دارند.

|هفت از ده|

یک نظر

  1. 2020/08/24
    Reply

    Your blog is a success, very complete. Ahhh when passion is there, everything is 🙂 Karla Shepperd Cob

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *