در شبکه اسکای اسپورت چه خبر است؟

مارتین تایلر دیگر برای اسکای اسپورت گزارش نخواهد کرد. گزارشگر77 ساله انگلیسی روز گذشته این خبر را اعلام کرد. او 33 سال پیش دقیقاً زمانی که لیگ برتر داشت شکل می‌گرفت به اسکای اسپورت پیوست. اسکای آن زمان حق پخش لیگ تازه‌ تأسیس را خریده بود و تصاویری اختصاصی از این لیگ مهیج داشت.

تایلر در 33 سال گذشته تبدیل شده بود به صدا و مفسر اصلی لیگ برتر در اسکای. صدای او نه تنها در انگلیس بلکه خارج از جزیره هم بسیار محبوب بود. تایلر دیروز بعد از تأیید خبر جدایی‌اش از اسکای گفت: «این یک افتخار بود که نقش کوچکی در تاریخ پخش بزرگترین لیگ جهان داشته باشم. من در کنار انبوهی از متخصصان فوق‌العاده در تمام جنبه‌های صنعت تلویزیون کار کرده‌ام. از همه آنها به خاطر حمایت و تخصصشان تشکر می‌کنم، عضویت در یک تیم بسیار با استعداد باعث افتخار من بود.»
تایلر البته اعلام کرده قصد بازنشستگی ندارد ولی دیگر با اسکای اسپورت همکاری نخواهد کرد.

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت تایلر در ایران، به همکاری او با شرکت امریکایی EA برمی‌گردد که بازی‌های کامپیوتری فیفا را در 24 سال گذشته عرضه کرده. تایلر به همراه آلن اسمیت سال‌ها گزارش بازی‌های فیفا را برعهده داشت و برای بسیاری از علاقه‌مندان به این بازی شناخته شده بود. اخیراً «درک ری» و «لی دیکسون» این بازی را برای کمپانی EA گزارش می‌کنند.

به هر ترتیب حالا به نظر می‌رسد این گزارشگر قدیمی انگلیسی که قبل از پیوستن به اسکای برای شبکه ITV کار می‌کرد برای شبکه‌های انگلیسی گزارش نخواهد کرد. البته وضعیت همکاری او با شبکه جهانی پخش لیگ برتر که این بازی‌ها را برای کشورهای انگلیسی زبان غیر بریتانیایی پخش می‌کند مشخص نیست. باید منتظر خبرهای بیشتر از این گزارشگر قدیمی و محبوب فوتبالی باشیم. گزارشگری که خیلی‌ها با آن فریاد معروف «آگوئرووووووو» بازی منچسترسیتی و کویینز پارک رنجرز که منجر شد به اولین قهرمانی سیتی در لیگ برتر، به یاد می‌آورند.

به نظر می‌رسد این جدایی در ادامه سیاست انقباضی شبکه اسکای باشد که با مشکل مالی مواجه شده. احتمالاً ستاره‌های این شبکه که با پیشنهادهای مالی هنگفتی از رقبای اسکای مواجه شده‌اند، یکی یکی در حال جدا شدن از این شبکه قدیمی هستند.
پیش‌تر جف استلینگ، مجری معروف برنامه «شنبه فوتبالی» هم از اجرای این برنامه بزرگ بعد از 25 سال خداحافظی کرد. تهیه کننده برنامه هم گفته بود دیگر خبری از این برنامه که به صورت زنده همه بازی‌های لیگ‌های مختلف را که شنبه عصر انجام می‌شد پوشش می‌داد، نخواهد بود.
همزمان گریم سونس، فوتبالیست بازنشسته و کارشناس قدیمی اسکای هم اعلام کرده بود، فصل 2023-2022 آخرین سال حضورش در استودیوهای تلویزیونی خواهد بود.

 

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *