چرا میلان به این حال و روز افتاد؟

سال ۲۰۲۳ برای میلان بسیار بد آغاز شده. آنها در سه بازی اخیرشان باخت‌های سنگینی را متحمل شده‌اند. هفته پیش ۴-صفر به لاتزیو باختند و هفته قبلش ۳-صفر به اینتر و این هفته 5-2 به ساسولو!

روسونری بعد از وقفه جام‌جهانی رقابت‌های سری‌آ را با پیروزی مقابل سالرنیتانا شروع کرد اما بعد از آن دیگر موفق به برد در هیچ رقابتی نشد! بازی ۲-صفر برده مقابل رم را با تساوی ۲-۲ عوض کرد، با باخت ۱-صفر به تورینو از گردونه کوپا ایتالیا حذف شد بعد مقابل تیم پایین جدولی لچه به تساوی ۲-۲ رضایت داد. سه بازی آخرش هم که شاهکار بوده‌؛ باخت‌های قاطعانه مقابل رقبای قدیمی و گربه‌سیاه جدید.

البته مشکل میلان برای هواداران دقیقش حتی پیش از جام جهانی هم مسجل شده بود. ماجرا را نمی‌شود فقط به بازی‌های بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ گره زد. آنها در ابتدای آبان و قبل از وقفه مذکور هم به تورینو ۲-۱ باختند و با کرومونزه صفر -صفر مساوی کردند!

مشکل میلان چیست؟ آنها در 6 بازی گذشته‌شان 17 گل خورده‌اند. ثبات در خط دفاعی از بین رفته. یادتان نرود که میلان سال گذشته در حالی قهرمان شد که در ۱۱ بازی آخر فصلش فقط ۲ گل خورد. قطعاً یکی از دلایل این ضعف مصدومیت مارک مانیان است. اما بنظر می‌رسد زوج توموری و کولولو هم دیگر به درخشانی قبل نیستند و بعضاً اشتباهات بچه‌گانه می‌کنند.اما شاید مهم‌ترین دلیل افت میلان در فصل جاری، پر نشدن جای خالی فرانک کسیه است. هافبکی که به بارسلونا رفت و هم خودش نیمکت‌نشین شد و هم تیم سابقش زمین‌گیر.

کسیه در میلان بیشتر وقت‌ها نقش «۱۰ کاذب» را بازی می‌کرد. با اینکه پستش به مهاجمین نزدیک‌تر بود اما سعی می‌کرد به ۲ هافبک دفاعی تیم یعنی تونالی و بن‌ناصر نزدیک شود و آنها را در دفاع کمک کند.

پائولو مالدینی، مدیر باشگاه میلان سال گذشته وقتی جیجی دوناروما از تیم رفت یک جایگزین خوب به‌نام مانیان را برای تیم پیولی پیدا کرد اما حالا با رفتن کسیه جای خالی‌اش پر نشده. این روزها در ایتالیا بسیار شنیده می‌شود که زانیولو، هافبک خلاق رم به روسونری نزدیک شده اما بنظر می‌رسد اولویت اصلی مالدینی باید رفع نقص‌های دفاعی تیم باشد. بالانس فاز دفاعی میلان از بین رفته و آمارشان در این فاز بسیار ضعیف است.

البته روسونری در فاز حمله هم مشکل کم ندارد. رقبا دست پیولی را خوانده‌اند. تیم او اصولاً متکی به تحرکات سمت چپ تیمش است. متکی به حرکات انفجاری لیائو و حمل توپ تئو هرناندز. وقتی این ۲ نفر توسط تیم رقیب بسته شوند، علنا میلان حرفی برای گفتن ندارد. ژیرو بعد از جام جهانی به وضوح افت کرده، اوریگی مدام مصدوم است و دی‌کتلار که اصلاً در تیم جا نیفتاده است. قطعاً خرید زانیولو می‌تواند تحرکی به این تیم بخصوص در پست شماره ۱۰ دهد. میلان که در 6 بازی اخیرش بردی نداشته و فاصله‌اش با صدر جدول به 15 امتیاز رسیده و حالا دیگر حتی نائب قهرمانی هم برای آنها رویاست.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *