8 برداشت از 8 بازی جام حذفی

1

دومین سفر این فصل پرسپولیس به تبریز برایش خوش‌یمن بود. شاگردان کالدرون که از دقیقه اول نشان دادند از سردرگمی بازی‌های قبلی رها شده‌اند و نمایش بهتری را ارائه دادند، چندین بار با سدی به نام حامد لک رو به رو شدند و در آخر این وحید امیری بود که در دقیقه 101 حکم صعود به مرحله بعد را برای آنها امضا کرد. شاید اگر رسول خطیبی آنقدر نسبت به پنالتی گرفته شده در دقایق پایانی برای پرسپولیس اعتراض نمی‌کرد، داور اینقدر وقت اضافه نمی‌گرفت و اصلاً گل پیروزی‌بخش پرسپولیش شکل نمی‌گرفت. خبر بد برای سرخ‌های پایتخت در این بازی هم ادامه سریال گل‌نزدن‌های علی علیپور بود. او این‌بار حتی از روی نقطه پنالتی هم نتوانست دروازه رقبا را بگشاید.

2

استقلال استراماچونی هنوز در این فصل به بردی دست نیافته. دیروز هم مقابل گل ریحان البرز، ضعیف‌ترین رقیب این فصل‌شان نتوانستند در 90 دقیقه قانونی پیروز شوند. البته بدشانس هم بودند و دوباره یک ضربه پنالتی را از دست دادند. با این همه، نبردن حتی یک بازی از مجموع 6 بازی رسمی ابتدای فصل برای اولین بار است که در تاریخ باشگاه استقلال رخ می‌دهد. آبی‌ها  دیروز منظم‌تر از همیشه بازی کردند و این شاید تنها دلخوشی هواداران استقلال به آینده تیمی است که هنوز سرمربی‌اش حتی سیستم دلخواهش در تیم را هم پیدا نکرده. برد 3-1 در وقت‌های اضافه مقابل تیم دسته یکی می‌تواند سرآغاز پیروزی‌های این تیم در لیگ برتر باشد.

3

سپاهان فعلاً یکه‌تاز فوتبال ایران است. شاگردان قلعه‌نویی مدعی اول قهرمانی در لیگ برتر هستند و در جام حذفی هم با قدرت مسابقات را آغاز کردند. زردهای اصفهانی روز گذشته در ورزشگاه مملو از جمعیت تختی خرم‌آباد، توانستند با نتیجه قاطع 3 بر صفر تیم خیبر این شهر را شکست دهند. قلعه‌نویی برای این بازی ریسک نکرده بود و نسبتاً تمام بازیکنان اصلی سپاهان که در بازی با پرسپولیس حضور داشتند را به زمین فرستاده بود و از دقیقه یک از آنها خواست که به سمت دروازه تیم میزبان یورش ببرند. نتیجه‌اش هم شد صعود آسان زردها به جمع 16 تیم. گل مرتضی منصوری در دقیقه 10 که یادآور گل معروف فان‌باستن بود ارزش این را دارد که همین حالا گوشی موبایل‌تان را در بیاورید و به دنبال تماشای خلاصهبازی بروید.

4

ذوب‌آهن هم درست مثل استقلال هنوز در این فصل به بردی دست نیافته. آنها دیروز هم در 90 دقیقه وقت معمول بازی با تساوی یک بر یک در جم و مقابل تیم پارس جنوبی متوقف شدند اما بالاخره در وقت‌های اضافه به پیروزی رسیدند و به مرحله بعدی جام حذفی رسیدند. قبل از بازی فراز کمالوند که تیمش امسال وضعیت بدی در لیگ برتر ندارد گفته بود خیال منصوریان از برد راحت باشد! چرا که می‌خواهد به بیشتر بازیکنان تیمش استراحت دهد. با این همه اصفهانی‌ها به سختی از سد پارس گذشتند و این نشان می‌دهد ذوب‌آهن این فصل اصلاً وضعیت خوبی ندارد.

5

هرچه‌‌قدر شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر بدشانس است، دیروز نشان داد ممکن است در جام حذفی شانس داشته باشد. بوشهری‌ها تا دقیقه 73 بازی با تیم خوشه‌طلایی ساوه که امسال صدرنشین لیگ یک است، 2 بر صفر عقب بودند اما بهمن سالاری در فاصله 10 دقیقه حساب کار را برای شاگردان ویسی 2 بر 2 کرد. بازی دو گل هم در 30 دقیقه اضافی داشت تا نتیجه 3-3 شود و همه چیز به ضربات پنالتی بکشد. ویسی و تیمش در پایان برنده ضیافت پنالتی‌ها شدند تا اولین موفقیت این فصل‌شان رقم بخورد. آنها البته این فصل هنوز هیچ رقابتی را در طول نود دقیقه نبرده‌اند و شاید ترجیح مردم بوشهر ماندن تیم‌شان در لیگ باشد تا پیشروی در جام حذفی.

6

فرکی روز یکشنبه گفته بود جام حذفی خیلی برایش جدی است و می‌خواهد از طریق قهرمانی در این مسابقات به لیگ قهرمانان آسیا برسد. او روز دوشنبه این حرف خودش را در زمین عملی کرد و با 4 گل از سد تیم دسته دومی شهدای رزکان کرج گذشت. این دومین برد پیکان در فصل جاری است و باید دید حالا فرکی و شاگردانش در ادامه فصل چه نتایجی می‌گیرند.

7

فجر سپاسی امسال یکی از شانس‌های اصلی صعود به لیگ برتر است. تیم داود مهابادی فعلاً تنها یک امتیاز از صدر جدول فاصله دارد و دیروز هم موفق شد در جام حذفی نشان دهد که باید در سال جاری شیرازی‌ها را بیشتر از قبل جدی گرفت. آنها دیروز موفق شدند تیم فولاد خوزستان را در ضربات پنالتی حذف کنند. نکونام برای این بازی 6 تغییر در ترکیب تیمش داده بود (از جمله نشاندن شهاب گردان روی نیمکت) و به نوعی چوب دست کم گرفتن فجر را در شیراز خورد. به هر حال تماشاگرانی که دیروز عصر به حافظیه رفتند، بازی زیبا و گل‌های فوق‌العاده‌ای را تماشا کردند و این نوید پر شدن ورزشگاه در بازی‌های آتی فجر را می‌دهد.

8

استقلال نوین ماهشهر حالا ناشناخته‌ترین تیم مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی است؛ تنها تیمی که در دسته سوم فوتبال کشور بازی می‌کند و به جمع 16 تیم نهایی جام رسیده. ماهشهری‌ها برای رسیدن به این مرحله موفق شدند روز گذشته تیم دسته دومی مس نوین کرمان را از پیش رو بردارند. استقلال نوین در گروه چهارم لیگ دسته سه وضعیت خوبی ندارد و از 4 مسابقه تنها 4 امتیاز گرفته اما حالا فرصت دارد تا در جام حذفی که جام تیم‌های کوچک به حساب می‌آید، به رویاپردازی ادامه دهد. ماشهری‌ها در مرحله قبلی هم تیم سردار جنگل گیلان را حذف کرده بودند. هدایت این تیم را سمیر مجیدی بر عهده دارد.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *