فوتبال انگلیسی مرده

در فوتبال انگلیس دیگر هیچ چیز انگلیسی نیست. فوتبال انگلیسی مرده. تیم‌های بسیار کمی 2-4-4 بازی می‌کنند. خبری از بازی مستقیم و توپ‌های بلند و مهاجمان سرزن نیست. فوتبال حالا گواردیولالیزه شده. همه از پیشرفت فوتبال حرف می‌زنند. سنت‌ها جای خودشان را به روش‌های مدرن داده‌اند.

این تغییرات البته فقط محدود به اتفاقات درون زمین نیست. در خارج از زمین هم فوتبال انگلیسی مرده. مربیان جدید حاضر نیستند همزمان مدیر و مربی باشگاه باشند. دیگر آن لفظ Manager یا مدیر را درباره‌شان نباید به کار برد. مربیان جدید دنبال این هستند که همان Coach باقی بمانند. حق هم دارند. اعداد و ارقام دستمزدها و مبلغ خرید بازیکنان سرسام‌آور شده. هیچ جا اندازه انگلیس پول خرج فوتبال نمی‌شود. این تغییرات باعث شده تا توقعات مالکان بالا برود. آنها به وضوح دارند از سال‌های پیش بیشتر هزینه می‌کنند و انتظار دارند که نتیجه بهتری بگیرند. مشکل اینجاست که بقیه تیم‌ها دارند بیشتر هزینه می‌کنند و در پایان درست مثل 40 سال پیش فقط قرار است یک تیم قهرمان شود! پس بقیه ناراضی‌اند.

همه قسمت بزرگ‌تری از کیک را می‌خواهند ولی کیک نسبتاً همان است که قبلاً بوده. مدیران لیگ برتری نسبت به 3 دهه پیش که این لیگ تأسیس شد کاملاً تغییر کرده‌اند. بیشترشان دیگر انگلیسی نیستند. امریکایی‌ها در لیگ غوغا می‌کنند. آنها صبر ندارند و همین باعث شده تا امسال 13 مربی در لیگ برتر اخراج شوند! بیش از نیمی از تیم‌ها با مربی که ابتدای فصل به آن اعتماد کردند مسابقات را ادامه نداده‌اند و این برای اولین بار است که در انگلیس با چنین عددی رو‌به‌رو هستیم.

چلسی و ساوتهمپتون با دو تغییر مربی سرآمد دیگر تیم‌ها هستند. چلسی که نیمکتش به بی‌ثباتی مشهور است سابقه نداشته در این سال‌ها در یک فصل دو بار سرمربی‌اش را تغییر دهد و حالا بولی که توخل را به‌دلیل مسائل بیرون زمین اخراج کرد، پاتر را به‌دلیل نتایج ضعیفش برکنار کرده تا این تیم در آستانه بازی حساس امشب مقابل لیورپول و البته رئال مادرید در هفته‌های آتی دچار بحران شود. پول زیاد همه را حریص‌تر کرده و تاوانش را بیشتر مربیان هستند که می‌دهند.

تغییرات مربیان این فصل لیگ برتر
30 آگوست 2022 – بورنموث: اخراج اسکات پارکر، سرمربی جدید گری اونیل
7 سپتامبر – برایتون: جدایی گراهام پاتر، مربی جدید روبرتو دزربی
7 سپتامبر – چلسی: اخراج توماس توخل، سرمربی جدید گراهام پاتر
2 اکتبر – ولورهمپتون: جدایی برونو لاگه، مربی جدید خولن لوپتگی
20 اکتبر – استون ویلا: برکناری استیون جرارد، سرمربی جدید یونا امری
7 نوامبر – ساوتهمپتون: جدایی رالف هاسنهاتل، سرمربی جدید ناتان جونز
23 ژانویه 2023 – اورتون: اخراج فرانک لمپارد، سرمربی جدید ‌شان دایک
6 فوریه – لیدز: برکناری جسی مارش، سرمربی جدید خاوی گراسیا
12 فوریه – ساوتهمپتون: جدایی ناتان جونز، سرمربی جدید روبن سلز
17 مارس – کریستال پالاس: پاتریک برکنار شد، سرمربی جدید روی هاجسون
26 مارس – تاتنهام: اخراج آنتونیو کونته، مربی جدید کریستین استلینی (موقت)
2 آوریل – چلسی: اخراج گراهام پاتر، سرمربی جدید برونو سالتور (موقت)
2 آوریل – لستر: برکناری برندان راجرز، سرمربی جدید آدام سادلر (موقت)

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *