در حال حاضر به بازی‌های ملی نیازی نداریم!

درست دو هفته پیش بود که زمزمه‌هایی از فوتبال ایتالیا بلند شد که سران باشگاه‌هایی نظیر یوونتوس و ناپولی مخالف حضور ستاره‌های‌شان در بازی‌های ملی هستند. هر دوی این باشگاه‌ها یک ماه پیش که به اصطلاح «فیفا دی» شروع شده بود، از جمله بزرگ‌ترین ضرردیده‌های بازی‌های ملی بودند. یوونتوس که سعی کرده بود تا حد امکان جلوی شیوع کرونا در تیمش را بگیرد، به ناگاه با خبر مثبت شدن تست پی‌سی‌آر کریستیانو رونالدو در پرتغال رو‌به‌رو شد. کریس که برای بازی‌های لیگ ملت‌های فوتبال اروپا به زادگاهش سفر کرده، در شرایطی کرونا گرفت که تست هم‌تیمی‌هایش منفی بود. این نشان از این داشت که کاپیتان پرتغال به راحتی توانسته از اردو خارج شود و پروتکل‌ها را زیرپا بگذارد. اتفاقی که مدیران تورینی اعتقاد داشتند در جریان بازی‌های باشگاهی هرگز رخ نداده.

باشگاه‌های فوتبال که حقوق‌های میلیونی به ستاره‌های‌شان می‌دهند، همیشه نگران مصدومیت ستاره‌های‌شان در بازی‌های ملی هستند. بازیکنان فوتبال همیشه در معرض مصدومیت هستند اما مصدومیت در اردوی ملی برای باشگاه‌ها درست مثل «آش نخورده و دهن سوخته است». مصدومیت‌ها در تیم دیگری رخ می‌دهد و ضرر را باشگاه خواهد کرد. حالا که ویروس کرونا دنیا را درنوردیده، اضطراب باشگاه‌ها بیشتر هم شده. آنها می‌گویند چه لزومی دارد در این پاندمی جهانی ستاره‌های‌شان دور اروپا را به خاطر مسابقات کم اهمیت لیگ ملت‌های اروپا بپیمایند؟

باشگاه‌ها در صورت تعطیلی فوتبال ورشکست خواهند شد. آنها مجبورند حقوق‌های کلانی به بازیکنان بدهند و دیگر خبری از درآمدهای نجومی نیست اما تیم‌های ملی که هزینه‌های‌شان بسیار پایین‌تر است با تعطیلی فوتبال تعطیل نمی‌شوند.

مدیران باشگاهی معتقدند ریسک بازی‌های ملی در دوران کرونا بالاست. از طرفی هرکشوری قوانین بهداشتی مخصوص به خود را دارد. و مهم‌تر از همه اینکه در بازی‌های باشگاهی، مسافرت‌ها فقط داخل یک کشور انجام می‌شود اما در بازی‌های ملی، کل قاره درگیر است.

اخبار این هفته نشان داد که نگرانی مدیرانی نظیر آنیلی درست بوده. در همین چند روز گذشته تست کرونای محمد صلاح و محمد الننی در اردوی تیم ملی مصر مثبت شده تا لیورپول و آرسنال دو ستاره مهم‌شان را از دست بدهند. سوارز هم در اروگوئه کرونایی شده تا جدال حساس هفته بعد بارسلونا و اتلتیکو مادرید بدون حضور او انجام شود. این‌ها تازه جدای از مصدومیت‌های تیم ملی انگلیس است که باز گریبان لیورپول کلوپ را گرفته و البته منچسترسیتی را هم آزرده. به نظر می‌رسد وقتش است بازی‌های ملی مدتی برگزار نشود!

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *