بیوگرافی رسول مجیدی

رسول مجیدی متولد ۲۸ اسفند ۱۳۶۶ در اهواز است. او اصالتا شیرازی‌ست و دوران مدرسه خود را در تهران گذرانده. مجیدی در دانشگاه زند شیراز مدرک کاردانی مدیریت صنعتی را گرفت و در مقطع کارشناسی، مدیریت بازرگانی خواند. او دانش‌آموخته دانشگاه‌آزاد تهران-شمال در رشته مدیریت بازاریابی‌ست و کار رسانه‌ای را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد. او ابتدا خبرنگار ورزشی روزنامه اعتماد بود و بعد کار در روزنامه‌های فرهیختگان، روزگار، شرق، جهان‌صنعت و… را تجربه کرد.

مجیدی از سال ۱۳۹۲ که ماهنامه دنیای‌فوتبال راه‌اندازی شد، دبیری بخش بین‌الملل آن را برعهده گرفت و در همان سال سردبیر سایت متافوتبال‌دات‌کام شد. او در این بین نوشتن در حوزه‌های اقتصاد و مد و فشن را هم در مجله‌هایی چون تجارت‌فردا، استایل و فشن را هم تجربه کرد.

رسول مجیدی در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار جلوی دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شد. او در برنامه «برازوکا» شبکه وززش که مختص جام‌جهانی ۲۰۱۴ بود به عنوان کارشناس مطبوعاتی ثابت حضور داشت. برنامه‌ای که پیمان یوسفی و مزدک میرزایی آنرا تهیه می‌کردند. بعد از آن او حضور مستمری در برنامه میدان به عنوان روزنامه‌نگار-کارشناس داشت. مجیدی در سال ۱۳۹۵ کارشناس ثابت مطبوعات خارجی برنامه فصل‌داغ فوتبال شد که مختص کوپا‌آمریکا و یورو ۲۰۱۶ بود. برنامه‌ای که اجرای آن را محمدحسین میثافی برعهده داشت. چنده هفته بعد، مجیدی مسوول بخش خبر ويژه‌برنامه المپیک شبکه ورزش شد و خودش هر روز در چند پارت آن بخش را اجرا می‌کرد.

در پاییز سال ۱۳۹۳ رسول مجیدی بخشی از اتاق فکر برنامه حالا‌خورشید به تهیه‌کنندگی رضارشیدپور شد. او درکنار نوشتن آیتم‌ها، بخش آی‌تی را هم اجرا می‌کرد و گزارش‌های فیچری هم برای برنامه می‌ساخت.

در دی‌ماه سال ۱۳۹۳ و با اعتماد مدیران شبکه ورزش، او اولین حضورش به عنوان مجری مستر را در برنامه شب‌های فوتبالی تجربه کرد. بعد از آن او تبدیل به یکی از مجریان پرکار شبکه ورزش شد و اجرای المپیک زمستانی ۲۰۱۸، المپیک تابستانی ۲۰۱۸، بازی‌های آسیایی جاکارتا، ویژه‌برنامه جام‌جهانی ۲۰۱۸، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و … را برعهده گرفت.

در سال ۱۳۹۷ وقتی قرار شد شبکه ورزش‌ برنامه‌ای ویژه برای پخش فوتبال‌های خارجی تدارک ببیند٬ رسول مجیدی سردبیر برنامه شد و برنامه را به همراه مهدی توتونچی اجرا کرد. او از سال ۱۴۰۰ به تنهایی برنامه را اجرا می‌کند.

یکی از درخشان‌ترین برنامه‌هایی که او اجرا کرده٬ ویژه‌برنامه جام جهانی ۲۰۲۲ است که پاییز سال ۱۴۰۱ از شبکه ورزش پخش شد.

او در حال حاضر یک پادکست ورزشی به نام ورزشگاه هم دارد که در اینجا می‌توانید آنرا دنبال کنید.