آقای فکری نمی‌شود همزمان شبیه لیورپول و سیتی بازی کرد!

محمود فکری این روزها زیاد مصاحبه می‌کند و همین موضوع باعث شده تا هواداران استقلال – دست‌کم هواداران استقلال در فضای مجازی- نسبت به عملکرد او انتقاد داشته باشند. استقلالی‌ها که فصل پیش به مصاحبه نکردن‌های فرهاد مجیدی عادت کرده بودند، حالا با سرمربی‌ طرف هستند که گویا از میکروفن و دوربین بدش نمی‌آید و علی‌رغم اینکه نمایش تیمش چنگی به دل نمی‌زند اما همچنان می‌خواهد در رسانه‌ها حضور داشته باشد و رابطه‌اش با آنها را خراب نکند. فکری که حتی قبل از قبول مسئولیت در استقلال هم نشان داده بود از آن دسته از پیشکسوتانی نیست که اسیر جوسازی‌های مجازی شود، این روزها با اینکه هدایت تیم بزرگی مثل استقلال را برعهده دارد هم از دایره انصاف خارج نمی‌شود. او چند ماه پیش وقتی لیگ نوزدهم به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور تعطیل بود و برگزاری مجدد لیگ در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، در برنامه‌ای تلویزیونی گفت اگر قرار باشد لیگ برگزار نشود، با توجه به اختلاف امتیاز پرسپولیس و تیم دوم جدول، قهرمانی باید به تیم یحیی گل‌محمدی برسد. حرف‌هایی که اصلاً به مذاق برخی از استقلالی‌ها خوش نیامد و آنها صفحه اینستاگرامی هافبک سابق‌شان را پر کردند از توهین و ناسزا.
حالا هم فکری در جدیدترین مصاحبه‌اش با سایت آنتن گفته صدرنشینی استقلال استراماچونی در فصل گذشته ناشی از برابر نبودن بازی‌ها بوده و وقتی که همه تیم‌ها بازی‌های‌شان یکسان شد و به اندازه استقلال بازی کردند، حتی تیم استراماچونی هم نتوانست در صدر قرار بگیرد.
این مسأله با اینکه یک واقعیت است و نیازی به تحقیق آنچنانی هم ندارد اما باز مورد انتقاد برخی از آبی‌ها قرار گرفته و آنها معتقدند اینگونه حرف‌ها موقعیت تیم‌شان را پیش طرفداران رقیب پایین می‌آورد.
اما نکته‌ای که در مصاحبه اخیر فکری مهم است و کمتر مورد توجه قرار گرفته، ماجرای سبک مورد علاقه او برای بازی استقلال است. فکری گفته سبک مورد پسندش شیوه بازی سیتی و لیورپول است اما ابزار لازم برای اجرایی کردنش را ندارد.
این مسأله وقتی جالب می‌شود که بدانیم اساساً سبک بازی لیورپول و سیتی شبیه به هم نیست که شما بتوانید مثل آنها بازی کنید. شما باید انتخاب کنید کدام سبک را می‌خواهید؟
هروقت در این سال‌ها تیم‌های یورگن کلوپ و پپ گواردیولا به هم خورده‌اند، همه ورزشی‌نویسان و تحلیل‌گیران فوتبال درباره جدال تاکتیکی این دو مربی صحبت کرده‌اند که فلسفه‌های مختلفی را دنبال می‌کنند.
کلوپ به بازی با فشار بالا (به قول آلمانی‌ها گگن پرسینگ) علاقه دارد و بیشتر حواسش را به بازپس‌گیری توپ و ضدحمله سریع معطوف کرده. آنها البته به کمک مدافعین چپ و راست رونده‌شان، روی کانال‌های کناری تیم هم حساب ویژه‌ای بازی کرده‌اند.
در آنسو گواردیولا بازی مالکانه، پاسکاری‌های مداوم و به اصطلاح تیکی‌تاکا را دوست دارد. دو سبک کاملاً مختلف. نسبتاً از اواسط دهه گذشته سبک گواردیولا به کعبه آرزوهای مربیان مختلف تبدیل شد و شیوه بازی او در بارسلونا در همه جا کپی شد اما حالا چندسالی است که شیوه بازی تیم لیورپول سرآمد بحث‌های تاکتیکی شده و در دو سال گذشته علناً کلوپ از گواردیولا پیشی گرفته است. از همین رو اینکه مربی استقلال می‌گوید دوست دارد تیمش سبک لیورپول و سیتی بازی کند، گنگ به نظر می‌رسد. آیا او می‌داند سبک بازی این دو تیم با هم فرق دارد؟ اساساً شاید ریشه مشکلات استقلال در زمین همین سردرگمی فکری محمود فکری باشد.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *