ناسا باور دارد «بادام زمینی» شانس می‌آورد!

ناسا احتمالا یکی از علمی‌ترین سازمان‌های جهان است. معتبرترین نهاد فضاشناسی که هروقت کسی بخواهد به فکت بزرگ علمی‌ای صحه بگذارد، می‌گوید ناسا هم ماجرا را تایید کرده است.
این سازمان آمریکایی حالا قصد دارد یک مریخ‌نورد را به سیاره سرخ اعزام کند و حسابی آنرا کاووش کند. نکته جالب اما دستورالعمل مدیران ناسا به ماموران درگیر عملیات است. آنها باید در لحظه‌های پایانی فرود مریخ‌نورد بر روی سیاره، که حساس‌ترین و مهم‌ترین لحظه عملیات است، بادام زمینی بخورند!
شاید باورتان نشود اما به عقیده علمی‌ترین سازمان جهان، خوردن بادام‌ زمینی در هنگام فرود فضاپیماها «شانس» می‌آورد!
خوردن بادام زمینی از سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۵ -دوره‌ای که ماموریت‌های رنجر ناسا آغاز شدند- تا کنون ادامه پیدا کرده‌است. ۶ ماموریت اول این پروازهای بدون سرنشین به سوی ماه، همگی با شکست مواجه شدند اما ماموریت رنجر ۷ در سال ۱۹۶۴ موفقیت آمیز انجام شد، و درست در زمان پرتاب موفقیت آمیز این فضاپیما، یکی از تکنسین‌های اتاق کنترل درحال خوردن بادام زمینی بود! پس از آن تاریخ در زمان آغاز بیشتر ماموریت‌ها، مدیران پروژه‌ها بسته‌های بادام زمینی را با برچسبی که نام و مشخصات ماموریت بر روی آنها نوشته شده به اتاق کنترل می‌آورند تا اعضای گروه با خوردن بادام زمینی به موفقیت ماموریت کمک کنند.
انگار هیچوقت گریزی از خرافاتی اینچنینی وجود ندارد؛ حتی اگر برای ناسا کار کنی.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *