ماجراهای یکشنبه؛ بیانیه تاج و اخراج کاسمیرو

1 – وقتی فردای فینال جام جهانی در استودیو برنامه جام 22 میزبان مهدی تاج بودم، سؤال اصلی برای پرسش از رئیس فدراسیون فوتبال این بود: «آینده نیمکت تیم ملی چه می‌‌شود؟ چه کسی قرار است سرمربی ایران در جام ملت‌های آسیا باشد؟» حتماً می‌دانید که آن مصاحبه چطور پیش رفت و ما در آخر متوجه نشدیم برنامه فدراسیون فوتبال برای نیمکت تیم ملی چیست. حالا نزدیک به دو ماه بعد از آن روزها، یک سال به این مسابقات باقی مانده و هنوز جواب سؤال‌مان را نمی‌دانیم. تازه دیروز متوجه شدیم که کار کی‌روش و تیم ملی به پایان رسیده. چند روزی است که به طور رسمی اعلام شده قرار است مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند ولی هنوز حتی به صورت رسمی گزینه‌های ایرانی هم معرفی نشده‌اند و خلاصه سؤال ما هنوز سر جایش است: «سال آینده چه کسی در قطر سرمربی ما است؟» کاش زودتر هم ما بفهمیم، هم آن مربی‌ای که قرار است روی نیمکت بنشیند.

2 – فدراسیون فوتبال بعد از مشخص شدن مذاکره رسمی کی‌روش و قطر بیانیه خداحافطی با سرمربی پرتغالی را روی سایتش قرار داده. این خیلی خوب است که ما روی آن تفکر که می‌گوید ایرانی‌ها خوش استقبال و بد بدرقه هستند خط بطلانی بکشیم. خیلی خوب است که با ادبیاتی فاخر از سرمربی‌ای که یک دهه در فوتبال ایران زحمت کشید یاد کنیم. فقط در ذهن آدم این سؤال شکل می‌گیرد که اگر فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده که با سرمربی ایرانی کار کند و حتی رئیس این فدراسیون روز جمعه در برنامه‌ای تلویزیونی این موضوع را مطرح می‌کند، چرا تا قبل از رسمی شدن خبرهای رفتن کی‌روش به قطر چنین بیانیه‌ای منتشر نشد؟ چرا ما منتظر حرکت آخر کی‌روش شدیم و بعد تازه بیانیه دادیم؟

3 – بازی منچستریونایتد و کریستال پالاس در روز شنبه حسابی جنجالی شد. شاگردان تن هاخ به روند پیروزی‌های‌شان ادامه دادند ولی کاسمیرو را اخراج شده دیدند و این در روزهایی که اریکسن هم مصدوم شده حسابی برای آنها دردسرساز خواهد شد.
روز گذشته که داشتم تکرار برنامه معروف گری لینه‌کر به نام Match of the day را می‌دیدم، قسمتی که در مورد اخراج کاسمیرو صحبت شد برایم خیلی جالب بود. داور بازی این اخراج را با کمک تکنولوژی VAR انجام داد. در برنامه لینه‌کر مشخص شد که داور طبق تصویری که دیده حق داشته هافبک برزیلی را اخراج کند. کاملاً مشخص بود که کاسمیرو گردن بازیکن پالاس را در دو دستش گرفته و در حال خفه کردن اوست. اما وقتی تصویر اختصاصی برنامه که از داخل جایگاه تماشاگران شکار شده بود و بسیار به صحنه نزدیک بود پخش شد، قضاوت‌ها تغییر کرد. در آن تصویر مشحص بود کاسمیرو در حال کشیدن یقه بازیکن پالاس است و نه گردن او. طبق تصویر نزدیکتر که اتاق VAR در اختیار نداشت، اگر قرار به اخراج بود فرد یا اشلوپ در اولویت بودند. خلاصه واقعیت با حقیقت فرق داشت و حتی با کمک تکنولوژی هم داور نتوانسته بود به حقیقت ماجرا پی ببرد.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *