تبعات اخراج لمپارد؛ چلسی آلمانی می‌شود؟

شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت. فرانک لمپارد، اسطوره باشگاه چلسی حالا از سمت سرمربی‌گری این تیم اخراج شده. او فصل گذشته با مشتی جوان نتایج خیره‌کننده‌ای گرفت و در حالی که پنجره نقل و انتقالاتی تیم بسته بود، برای آبی های لندن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا گرفت. آبراموویچ در تابستان گذشته چک سفید امضا به او داد و چلسی تبدیل شد به ولخرج‌ترین تیم قاره سبز در فصل نقل و انتقالات. ستاره‌های زیادی به تیم آمدند اما نتایج به خوبی فصل قبل نبود. کار به جایی کشید که حتی منچستریونایتد با آن همه مشکل موفق شد خود را به صدر برساند اما چلسی حالا از منطقه سهمیه هم دور است. این خلاصه  اتفاقات 18 ماه گذشته باشگاه چلسی است. اتفاقاتی که باعث شده بود تا خیلی ها منتظر خبر رسمی اخراج لمپارد باشند.

آبراموویچ، مالک متمول چلسی بعد از اعلام این خبر گفت: «این تصمیم برای باشگاه خیلی سخت بود. من رابطه شخصی خوبی با فرانک دارم و نهایت احترام را برای او قائلم. لمپارد مردی با کمالات بالا است و نهایت تعهد کاری را دارد اما به خاطر نتایج و عواقب اخیر، معتقد بودیم بهترین تصمیم تغییر سرمربی است. از طرف همه اعضای باشگاه، هیئت مدیره و شخص خودم، از فرانک بابت کارهایش به عنوان سرمربی باشگاه تشکر می کنم و برایش بهترین ها را در آینده آرزو دارم. لمپارد نمادی مهم از باشگاه بزرگ چلسی است و وجهه او هرگز تغییر نخواهد کرد. درهای استمفورد بریج همیشه به روی لمپارد بازخواهد بود و آماده استقبال از او با آغوشی باز هستیم.»

چلسی در 8 بازی اخیرش در لیگ برتر تنها به 2 برد رسیده و شاید اگر نام بزرگی مثل لمپارد روی نیمکت ننشسته بود، تغییرات در استمفورد بریج زودتر رخ می‌داد.

آنهایی که مالک روس را می‌شناسند به خوبی می‌دانند که آبراموویچ پیش از این در میانه فصل لوییز فیلیپه اسکولاری، قهرمان جام جهانی، آندره ویلاش بواش، قهرمان لیگ اروپا، روبرتو دی متئو، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، ژوزه مورینیو، قهرمان سه دوره لیگ برترا اخراج کرده.

اما گزینه بعدی آبراموویچ کیست؟

رسانه‌های انگلیسی صحبت از گزینه‌های آلمانی می‌کنند. انگار درخشش مربیان آلمانی در لیگ قهرمانان فصل پیش و همچنین درخشش کلوپ آلمانی در خود جزیره باعث شده سران تیم های انگلیسی گزینه‌ اول شان نگاه به فوتبال آلمان باشد. دیروز در سانه‌ها گفته شد چلسی پیشنهاداتی به ناگلزمن، مربی جوان لایپزیگ داده که به دلیل قراداد او با تیم آلمانی به جایی نرسیده. رالف رانگنیک، مربی سابق لایپزیگ که پارسال حتی با میلان به توافق نهایی رسید هم گزینه دیگر بوده که ظاهرا با جواب منفی رالف از روی میز کنار رفته و حالا همه رسانه‌های انگلیس متفق‌القول از توخل آلمانی می‌گویند که همین چند هفته پیش از پاریسن ژرمن اخراج شد.

اگر چلسی با توخل –یا هر مربی آلمانی دیگری- به توافق برسد، مشخص است که باشگاه برای آلمانیزه کردن تیم برنامه‌ای بلندمدت داشته. آنها در تابستان بیشترین هزینه‌ها را برای آوردن دو جوان درجه یک بوندسلیگایی کردند و تیمو ورنر و کای هاوارتز را به لندن آوردند. حالا با آمدن احتمالی یک سرمربی آلمانی شاید چلسی در انگلیس به دنبال ارائه یک فوتبال آلمانی باشد.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *