ارلینگ هالند؛ یک مهاجم مدرن با تعابیر باستانی

مجله بریتانیایی جی‌کیو که بعضی‌ها معتقدند بهترین مجله انگلیس در حوزه مردان است، در آخرین شماره خود به سراغ ارلینگ هالند رفته و ضمن انجام یک مصاحبه بلندبالا و طولانی با هالند، فوتوشات‌های جالبی از این مهاجم نروژی منتشر کرده است.

اولیور فرانکلین-والیس، خبرنگار این مجله در ابتدای مطلبش نوشته: طوری در مورد هالند صحبت می‌کنند که انگار او از دل یک داستان کهن بیرون آمده. آرسن ونگر به او می‌گوید «هیولا». یورگن کلوپ به او لقب «نیروی طبیعت» داده، دیکوف، همبازی سابقش «عجیب‌الخلقه» صدایش می‌زند، پپ او را «ترسناک» می‌داند، تیری هانری یک بار به او گفت «غیرعادی» و دروازه‌بان کوپنهاگ بعد از رویارویی با هالند او را این‌طور لقب داد: «غیرانسان».

البته هالند لقب‌های دیگری هم دارد: «ابرقهرمانی که از کارتون‌ها آمده»، «شبیه به دوران اوج مایک تایسن» و خیلی چیزهای دیگر. حتی روزنامه‌ها هم برای او وجهی غیرعادی متصور هستند. مارکای اسپانیا او را «سایبورگ» می‌داند؛ موجودی با هر دو اجزای ارگانیک و مکانیکی. نیویورک تایمز امریکا هالند را «یک نقص در سیستم» اعلام کرده و گاردین به تازگی او را «گلزن درنده نوردیک» لقب داده.

اشاره نویسنده جی‌کیو در واقع به این است که با وجود اینکه هالند در قرن بیست و یکم به دنیا آمده و یکی از معدود ابرستاره‌های حال حاضر فوتبال است که قرن بیستم را ندیده اما تعابیری که در‌باره‌اش به کار می‌رود، همگی وجهه‌ای داستانی دارد.

بعد هم اشاره می‌کند که وقتی با او ملاقات کرده یک انسان عادی را دیده: «قدبلند است اما نه خیلی با ابهت. عضلانی است اما نه خیلی عجیب و غریب. وقتی در یک چهارشنبه یخبندانی در ماه دسامبر با او در زمین تمرین سیتی رو به رو شدم، جام جهانی برگزار می‌شود و مهاجم نروژی که با کشورش به این جام نرسیده بود، در حال تمرین بود.»

هالند در این مصاحبه حرف‌های جالبی زده. از این گفته که دوست دارد با منچسترسیتی همه چیز را ببرد. علاقه دارد تا سیتی با گل او قهرمان لیگ قهرمانان شود.

از این گفته که نروژ کشور کوچکی است ولی در جام‌های جهانی بارها کشورهای کوچک دست به کارهای بزرگ زدند و فکر می‌کند که می‌تواند در آینده در جام جهانی بدرخشد.

از این گفته که سعی می‌کند در شبکه‌های اجتماعی نچرخد و نظر مردم را نمی‌خواند چون نمی‌تواند کنترل کند که آنها چطور فکر کنند یا نظر دهند.

به این اشاره کرده است که خیلی به بازی‌های پیش رویش فکر نمی‌کند و سعی می‌کند در حال زندگی کند. هالند در این مصاحبه اعلام کرده بیشتر سعی می‌کند از لحاظ مغزی از رقبایش جلو باشد و طوری بازی می‌کند که در 13 سالگی در محله‌شان بازی می‌کرد! همانقدر ساده و لذت بخش.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *