کلوپ به حرف‌های دو دهه پیشش عمل کرده

وقتی آرسن ونگر در مراسم بهترین های فیفا در حال اعلام اسم بهترین مربی سال بود، کمتر کسی فکرش را می‌کرد نامی جز هانسی دیتر فلیک را بشنوند. او در فصل گذشته فوق‌العاده بود و با با بایرن به سه گانه دست پیدا کرد اما اسمی که از دهان سرمربی سابق آرسنال خارج شد خیلی ها را شوکه کرد. از جمله یورگن کلوپ که با صداقت خاصی گفت: «شوکه شدم و خودم هم انتظار نداشتم با توجه به اینکه سال گذشته جایزه را برده بودم باز امسال برنده شوم. خیلی از افراد وقتی اسم من به عنوان برنده خوانده شد، تعجب کردند. خودم هم انتظار داشتم نام هانسی فلیک را بشنوم اما من دخالتی در رای گیری نداشتم. باورش سخت است اما این افتخار بزرگی بود. در کل، شوکه شده ام. به خاطر بازیکنانم هست که این جا حضور دارم. از آن ها خیلی ممنونم. از تمام مربیانی که داشته ام، ممنونم. اگر می دانستم که قرار است برنده جایزه شوم، همراه با مربیانم حاضر می شدم. قهرمانی با لیورپول در لیگ برتر استثنایی بود. با وجود سپری کردن برهه ای بد (به خاطر ویروس کرونا)، هواداران لیورپول سالی خاص را سپری کردند.»

نکته جالب در این بین این بود که نمره ۲ مربی آلمانی یعنی کوپ و فلیک درست مثل هم بود. «۲۴» و کار به شمردن آرای سرمربیان رسید. فیفا از قبل پیش بینی کرده بود اگر نمره نهایی ۲ مربی یکی باشد، رای همکاران سان ارجحیت داشته باشد. مربی بایرن هم از کارشناسان رسانه و حتی از هواداران هم امتیاز بیشتری گرفته بود اما آرای سرمربیان ملی و کاپیتان‌های ملی سرمربی لیورپول بیشتر بود تا دوباره اسم کلوپ به عنوان بهترین مربی سال اعلام شد.

حالا یورگن کلوپ حال تنها مربی ای است که دوباره جایزه بهترین مربی فیفا که از سال ۲۰۱۰ داده می‌شود را برده. او که این روزها ۵۳ سال سن دارد، میراثی از خود به جای گذاشته که حتی اگر همین امروز هم از فوتبال کناره‌گیری کند، نامش در تاریخ این رشته ثبت شده.

شخصیت دوست داشتنی او و فوتبال پرشوری که ارائه می دهد نه تنها باعث شد امسال لیورپول بعد از ۳۰ سال به قهرمانی برسد بلکه هواداران لیورپول در سرتاسر دنیا را چنان افزایش داده که رشد بِرند سرخ‌های آنفیلد را تبدیل به یکی از بحث‌های هیجان‌انگیز در دنیای مدیریت و اقتصاد کرده.

کلوپ حتی امسال هم که لیگ برتر از هر فصل دیگری نزدیک‌تر شده و رقابت نزدیکی بین تیم‌های نیمه بالایی جدول در جریان است، تا اینجا تیمش را در صدر قرار داده و می‌خواهد مانند سیتی گورادیولا، قهرمانی‌اش را دوباره تکرار کند.

مرد آلمانی که باورهای مذهبی قوی‌ای دارد، یکبار در سال ۲۰۰۷ به روزنامه‌ای آلمانی گفت: «به نظرم وظیفه ما این است که سرزمین کوچک‌مان را اندکی زیباتر کنیم. زندگی برای این است که چیزهایی بهتری از خودمان به جای بگذاریم، خودمان را خیلی جدی نگیریم، تمام توان‌مان را به کار بگیری، دوست بداریم و دوست داشته شویم»

۱۳ سال بعد از آن مصاحبه به نظر می‌رسد کلوپ با قاطعیت به چیزهایی که گفته عمل کرده و به آرزوهایش رسیده. او دنیای فوتبالی ما را زیباتر کرده، چیزهایی خوبی از خودش به جای گذاشته، به هواداران فوتبال عشق ورزیده و البته از سوی آنها مورد عشق و علاقه قرار گرفته.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *