کرونا و مبارزه فوتبالیست‌ها

فوتبالیست‌هایی که به کرونا مبتلا شده بودند، یکی یکی دارند خوب می‌شوند و‌ این یعنی جای امیدواری هست. تجارب آنهایی که این ویروس را پشت سر گذاشته‌اند قطعا به کار می‌آید. چه درگیر نشویم و چه درگیر شدیم باید بدانیم ابتلای به ویروس پایان نیست.


پپه رینا دروازه‌بان اسبق لیورپول که سابقه بازی در بارسلونا، بایرن‌ مونیخ، ناپولی و میلان را هم دارد، یکی از آنهایی است که به ویروس کرونا مبتلا شده. او که در زمستان به صورت قرضی از میلان راهی استون ویلا شد، ۳۷ سال سن دارد و در آخرین روزهای فوتبالش دچار یک مریضی همه‌گیر شده.
رینا البته در حال حاضر بعد از نزدیک به دو هفته حال بهتری دارد و آن روزهای سخت را پشت سرگذاشته. به قول خودش: «من تازه دارم در جنگ با ویروس کرونا پیروز می‌شوم»

این دروازه‌بان کهنه‌کار چندروز پیش در مصاحبه با رادیو کوریه‌ره دلو اسپورت ایتالیا گفت: «این بدترین لحظات زندگی‌ام بود و برای دقایق زیادی می‌ترسیدم.»
علائم ویروس او به صورت حاد بوده و ظاهرا نفسش بالا نمی‌آمده. خودش می‌گوید: «اولین علائمی که حس کردم شاید به ویروس مبتلا شدم زمانی بود که بعد از تمرین حس کردم خیلی خسته شدم. کمی بعد هم سرفته و سردردی که هیچوقت از من دور نمی‌شد.»

اما ظاهرا اینها تمام مشقت‌های دروازه‌بان اسپانیای در طول مریضی‌اش نبوده. «سخت‌ترین لحظه زمانی بود که دیگر نمی‌توانستم نفس بکشم. برای ۲۵ دقیقه اکسیژن به بدنم نمی‌رسید. بدترین لحظه تمام عمرم بود.»
رینا می‌گوید واقعا از اینکه اکسیژن به او نمی‌رسیده ترسیده است و آن دقایق برایش اندازه یک عمر گذشته: «دقایق برایم تمام نمی‌شد. بعد از آن ۷ یا ۸ روز از خانه خارج نشدم.»

دروازه‌بان استون ویلا البته می‌گوید در این چند روز تنها نبوده و به همین خاطر اوضاع برایش خیلی سخت نگذشته: «همراهانم را در این مدت فراموش نمی‌کنم. همسرم یولاندا و ۵ فرزندمان. همینطور پدر و مادر یولاندا را. ما خانه بزرگی داریم و تنهایی به این خانه راهی ندارد.»

هفته پیش که اولین بار خبر کرونای رینا اعلام شد، او در مصاحبه ای گفته بود: «ما که طبقه خاصی هستیم و خانه‌های بزرگی داریم که باغ دارند. من به آنهایی فکر می‌کنم که در خانه‌های ۷۰ متری با ۲ بچه زندگی می‌کنند. برای من آنها خیلی قدرتمند هستند.»
رینا قبل از این هم گفته بود لیگ برتر باید خیلی زودتر از ۱۳ مارچ تعطیل می‌شد و ادامه بازی‌ها دیوانگی بوده.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *