چهره‌های ماندگار جام‌جهانی / ۱۹۳۰: هکتور کاسترو

اولین جام‌جهانی تاریخ در سال ۱۹۳۰ برگزار شد. میزبان مسابقات اروگوئه بود و کاپ قهرمانی هم به همین تیم رسید. این جام فقط ۱۳ شرکت‌کننده داشت؛ ۷تا از آمریکای لاتین و مابقی از آمریکای شمالی و اروپا. گیلرمو استابیله که با آرژانتین به مقام نائب‌قهرمانی رسید، با ۸ گل زده در تنها ۵ مسابقه، آقای گل شد اما بدون شک چهره ماندگار جام اول، هکتور کاسترو بود. 

مهاجم  اروگوئه در آن سال تنها ۲ گل به ثمر رساند؛ نخست اولین گل تاریخ اروگوئه در جام‌های جهانی که منجر به برد یک بر صفر مقابل پرو شد و بعد آخرین گل جام برابر آرژانتین که با قهرمانی میزبان همراه بود. پرگرینو آنسلمو، بهترین گلزن اروگوئه در مسابقات قبل از بازی فینال بیمار شد اما همه می‌دانستند که می‌توانند روی کاسترو حساب باز کنند. او در فینال درخشید و همیشه در یادها ماندگار شد. 
کاسترو در۱۳ سالگی، هنگامی که تلاش می‌کرد تا چوبی را با اره‌برقی ببرد، دست راست خودش را -مچ به پایین- از دست داد و همین باعث شده بود به او لقب«خدای تک‌دست» را بدهند. 

کاسترو  یک قمارباز حرفه‌ای بود و همیشه پاکت سیگارش همراهش بود. او در سال ۱۹۲۸ با تیم المپیک اروگوئه قهرمان المپیک آمستردام شده بود و بعدها به عنوان بازیکن و مربی ۸بار در لیگ ناسیونال اروگوئه طعم شیرین قهرمانی را چشید.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *