چند پیش بینی ورزشی از سال 2018

 روزنامه نگارها در سرتاسر دنیا عادت دارند سال كه عوض می شود، پیش بینی هایی درباره سال جدید داشته باشند. روزنامه خوان ها هم اساسا از چنین پیش بینی هایی با روی خوش استقبال می كنند. مطلبی كه در ادامه می خوانید ترجمه نیست اما خلاصه ای است از پیش بینی سایت های معتبر دنیا درباره ورزش به انتخاب من.
    
    جام جهانی 2018
    قهرمان: آرژانتین
    نوبتی هم باشد دیگر نوبت قهرمانی آبی و سفیدپوشان در جام جهانی است. آنها برای قهرمانی همه چیز را در اختیار دارند. مهم تر از اینها البته آمادگی بالای مسی است. او می تواند یك رهبر واقعی برای قهرمانی تیمی باشد كه از سال 1986 به این طرف طعم بالا بردن جام را بالای سرش نچشیده. البته خیلی ها با این پیش بینی موافق نیستند و برزیل و آلمان را دارای شانس بیشتری می دانند. به خصوص كه آرژانتین برای رسیدن به روسیه حسابی به سختی افتاد. اما پیش بینی ما از قهرمان جام جهانی همین تیم امریكای جنوبی است.
    
    بازنده بزرگ: پرتغال
    پرتغال امسال در گروهی قرار دارد كه ایران هم در آن حضور دارد: گروهی كه از نظر ما سخت است و از نظر آنها كمی آسان. آنها می گویند تنها اسپانیاست كه می تواند برای شان مشكل ساز شود و خودشان را یكی از مدعیان اصلی فتح جام می دانند. با این همه برخی از سایت ها اعتقاد دارند پرتغال كه همین دو سال پیش قهرمان یورو شد، شانس زیادی برای رسیدن به مراحل بالایی جام ندارد و این بار شانس در خانه آنها را نخواهد زد. آیا آنها یكی از حذف شده های زودهنگام جام 2018 هستند؟
    
     
    فوتبال باشگاهی
    پادشاهی سیتی به پایان نمی رسد
    سیتی این فصل هر ركوردی را كه دلش خواست جابه جا كرد. آنها با اقتدار در صدر جدول ایستاده اند: با فاصله ای دو رقمی نسبت به چلسی. اما آیا آنها در پایان فصل هم در همین جایگاه قرار خواهند داشت؟ نسبتا هیچكس نیست كه پیش بینی اش چیز دیگری باشد. همه نه تنها لیگ جزیره را برای گواردیولا و شاگردانش می دانند بلكه شانس آنها در لیگ قهرمانان را هم بالا می دانند. شاید امسال قهرمان لیگ قهرمانان از انگلیس بیاید.
    
    پادشاهی ونگر در آرسنال به پایان می رسد
    بعد از اینكه فصل گذشته آرسنال موفق شد در جام حذفی قهرمان شود، حضور آرسن ونگر روی نیمكت این تیم یكسال دیگر تمدید شد. اما با نتایج امسال توپچی ها دیگر باید مطمئن شد كه این فصل آخر حضور پیرمرد فرانسوی در لندن است. او امسال هم بعید است سهمیه لیگ قهرمانان را كسب كند و همین یعنی پایان كار ونگر در سال 2018. 
    
    جام سری آ به ناپل می رود
    دیگر چشم مان به قهرمانی یوونتوس در ایتالیا عادت كرده. اما نبرد قهرمانی امسال كاملا چهره متفاوتی گرفته. اینتر و ناپولی هفته ها بالاتر از یوونتوس قرار داشتند و هنوز هم جزو مدعیان اصلی فتح جام هستند. پیش بینی ما این است كه شاگردان ساری جام را به ناپل می برند و پادشاهی یوونتوس در سری آ به پایان می رسد.
    
    كونته به ایتالیا باز می گردد
    تا لحظه تنظیم این گزارش، چلسی در رده دوم جدول قرار دارد. تیمی كه سال گذشته قهرمان لیگ جزیره شد امسال از شانس زیادی برای دفاع از قهرمانی اش برخوردار نیست. سیتی فاصله را حسابی زیاد كرده و همین لندن نشینان طرفدار چلسی را نگران. پیش بینی ما این است كه او امسال كار رفتنش به ایتالیا را قطعی می كند و حتی شاید تا قبل از اتمام فصل از سمتش استعفا دهد. مقصد بعدی او هم تیم ملی ایتالیاست: تیمی كه نبودش در جام جهانی خیلی آزار دهنده است.
     
    
    تنیس 
مردان: راجر فدرر 
    فدرر امسال می تواند در بین تنیسورهای مرد دنیا آقایی كند. او امسال بیستمین گرنداسلمش را فتح خواهد كرد. باتوجه به فرم خوبی كه در سال 2017 داشت، هیچ دلیلی ندارد كه فدرر نیمی از گرنداسلم های امسال را فتح نكند. پبش بینی ما این است كه فاتح رقابت های جایزه بزرگ استرالیا و ویمبلدون خواهد شد.
     
    زنان: سرنا ویلیامز
    2018 سال بازگشت بهترین تنیسور زن تاریخ به زمین است. او كه فصل 2017 را به دلیل بارداری از دست داد حالا می تواند دوباره به ورزش حرفه ای برگردد. او فقط یك گرنداسلم از مارگارت كورت كمتر دارد و حتما برای شكستن ركورد او آرزوهای زیادی در سر می پروراند. پیش بینی ما این است او نه تنها ركورد 24 گرنداسلم مارگارت را می زند بلكه به ركوردهای بیشتری هم می رسد.
     
    
    فرمول یك
    لوییس همیلتون همچنان ادامه می دهد
    فصل پیش خیلی ها برای لوییز همیلتون كری خواندند اما او با اقتدار قهرمان فرمول یك شد. این فصل هم پیش بینی برخی این است كه وراشتپن یا وتل برای او دردسرساز می شوند. اما باتوجه به موتور فوق العاده مرسدس و البته هوش بالای این پسر انگلیسی، شك نكنید كه اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، فرمول یك 2018 هم به لوییس می رسد.
    

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *