سال ۲۰۲۱ پایان راه برای لمپارد است؟

باخت ۳ بر یک چلسی به آرسنال یکی از نتایجی بود که هواداران آبی‌های لندن اصلاً انتظارش را نداشتند. چلسی با آن همه ستاره جلوی تیمی قرار گرفت که بحران‌زده بود و با ۱۴ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار داشت. نتیجه اما کاملاً به سود توپچی‌ها بود. چلسی امشب در کمتر از ۴۸ ساعت بعد از بازی با آرسنال باید در آخرین بازی سال ۲۰۲۰ به مصاف استون ویلا برود که پدیده مسابقات امسال فوتبال انگلیس بوده.

حالا که بیش از یک سال است فرانک لمپارد روی نیمکت آبی‌های لندن می‌نشیند، شاید بشود عملکرد او را در آستانه اتمام سال ۲۰۲۰ مرور کرد. وقتی فرانکی در سال ۲۰۱۹ به تیم سابقش بازگشت، هواداران حتی از او انتظار نداشتند تیم‌شان را راهی لیگ قهرمانان کند. پنجره نقل و انتقالاتی بسته بود و لمپارد علناً باید با تیمی بسیار جوان به جنگ رقبای تا دندان مسلح می‌رفت.اما تابستان سال ۲۰۲۰ همه چیز تغییر پیدا کرد. آبراموویچ بیش از 200 میلیون پوند برای جذب بازیکنانی چون ادوارد مندی، بن چیلول، حکیم زیاش، کای هاورتز و تیمو ورنر پرداخت کرد و تیاگو سیلوا، کاپیتان سابق پاری سن ژرمن هم به عنوان بازیکن آزاد به لندن آمد تا با شروع فصل تازه همه از لمپارد انتظار داشته باشند تا تیمش را در کورس قهرمانی قرار دهد.

حالا که داریم به انتهای سال نزدیک می‌شویم اما چلسی حتی در رده‌ای که آنها را به لیگ قهرمانان هم می‌رساند، حضور ندارد. البته فشردگی بازی‌های این فصل و نزدیکی تیم‌ها به همدیگر باعث شده تا هواداران چلسی امیدوار باشند فاصله ۶ امتیازی با صدر به زودی کاهش یابد.لمپارد در سالی که گذشت تا به اینجا ۴۹ بار هدایت چلسی را برعهده داشته که ماحصلش ۲۶ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۱۳ باخت بوده.

چلسی در این فصل 26 بازیکن را به کار گرفته که بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر است. این آمار می‌تواند تفسیری دوسویه داشته باشد. از طرفی نشان‌دهنده دست پر لمپارد از حیث بازیکن است و از طرفی نشان‌دهنده اینکه فرانکی هنوز نتوانسته به یک ترکیب ایده‌آل دست‌کم برای بازی‌های مهم دست پیدا کند.

فرانکی خیلی سعی کرد در سال ۲۰۲۰ شیوه ۱-۳-۲-۴ را در تیمش جا بیندازد اما بعد از نتایج بد اول فصل به سمت شیوه ۳-۳-۴ حرکت کرد و از اتفاق نتایج خوبی گرفت.کاپیتان سابق چلسی که هنوز هیچ جامی در لندن به دست نیاورده به خوبی می‌داند که از وقتی آبراهیموویچ مالک باشگاه شده، هیچ مربی‌ای هرگز نتوانسته دو فصل بدون قهرمانی در لیگ برتر به ماندنش روی نیمکت ادامه دهد. مالک روس نشان داده که الگوی برخوردش با مربیان اینگونه است: «شرایط آرام است و همه چیز خوب پیش می‌رود تا زمانی که یک دفعه دیگر اینطور نیست».

لمپارد به عنوان شخصی که بیش از ۱۵ سال در راهروهای استنفورد بریج راه رفته به خوبی می‌داند که سال ۲۰۲۱ باید برای تیمش دست‌کم یک جام بگیرد.

پ.ن: اخیرا به یک نظریه دومی درباره چلسی و آبراموویچ و لمپارد هم رسیده‌ام. اینکه شاید مالک روس تغییر رویه داده باشد(مثل پرز در رئال که دیگر دنبال تیم کهکشانی نیست) و بخواهد با لمپارد استارت یک پروژه بلندمدت را بزند.)

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *