زورگویی به سبک بایرن مونیخ

همیشه وقتی نام فوتبال آلمان می‌آمد، آدم یاد نظم، انضباط، دیسیپلین و قانون‌مداری می‌افتاد. یاد اینکه آنجا همه چیز براساس شایسته‌سالاری‌ست و هیچکس با زور حرفش رو جلو نمی‌برد. نتیجه‌اش هم می‌شود آن فوتبال درخشان و نتایج مثال زدنی در تاریخ جام‌جهانی. اما ظاهرا نظم و انضباط آلمان هم درست مثل فوتبال ماشینی‌شان به تاریخ پیوسته. دیروز خبر عجیبی از مونیخ مخابره شد. خبری که انقدر دور از باور بود که آدم تا سایت آلمانی را چک نمی‌کرد، باورش نمی‌شد. اولی هوینس، رییس باشگاه بایرن مونیخ گفته بود اگر ترشتگن جایگزین نویر در تیم ملی آلمان شود، تیم ملی را تحریم می‌کند و دیگر اجازه نمی‌دهد بازیکنان ملی پوش بایرن در مانشافت ظاهر شوند!

این خبر مثل بمب در رسانه‌های آلمانی و بین‌المللی ترکاند. ماجرا جدی بود و هوینس واقعا به نشریه بیلد آلمان همین حرف‌ها را زده بود.

از مدت‌ها قبل برخی دنبال‌کننده‌های فوتبال آلمان متوجه شده بودند که یک نوع حمایت خاص از نویر در تیم ملی وجود دارد و همین باعث شده تا او علی‌رغم افت نسبی در این ماه ها همچنان دروازه‌بان شماره یک مانشافت بماند. آن هم در حالی که رقیبش ترشتگن در بارسلونا رویایی ظاهر شده بود و در اکثر بازی های فصل نمرات به مراتب بالاتری از نویر می‌گرفت. نویر بعد از مصدومیت 2 سال پیشش مدتی از تیم ملی دور بود اما حالا که سرحال شده است به شدت از سوی دروازه‌بان بارسا تهدید می‌شود. با این همه حمایت مدیر باشگاه از او به این شکل بی سابقه است. هیچوقت در هیچ کشور صاحب فوتبالی مدیری این چنین تیم ملی را برای بازی دادن یک بازیکن تحت فشار قرار نداده بود. آنهم در ملا عام و جلوی اصحاب رسانه. ظاهرا فوتبال آلمان وارد مرحله جدیدی شده و باید همه آن بحث‌های شیرین نظم و انضباط و دیسپیلین و قانون‌مداری را دور بریزیم.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *