روزهای سخت سرپرست‌ها

1

معلوم نیست کارگردان صدا و سیمای استان اصفهان می‌دانست دارد چه می‌کند یا نه. اما هرچه بود او با یک سوییچ تاریخی، یکی از جالب‌ترین صحنه‌های هفته پنجم لیگ برتر را به تصویر کشید.

استراماچونی در دقیقه 41 بازی با ذوب‌آهن قصد داشت مهدی قائدی را به جای محسن کریمی به زمین بفرستد اما داور وسط متوجه این تعویض نمی‌شود. سرمربی ایتالیایی در کنار زمین بال بال می‌زند و سعی دارد با حرکات بدن خاص ایتالیایی‌ها به مسوولین بازی بگوید باید هرچه زودتر تعویض انجام شود اما کسی متوجه منظور او نمی‌شود. در همین لحظه، تصویر می‌رود روی نیمکت استقلال تا درام صحنه به اوج برسد؛ جواد زرینچه، سرپرست تیم با آرامشی مثال زدنی نشسته و در حال نوشیدن آب است. انگار نه انگار که وظیفه سرپرست است تا این جور مواقع در کنار زمین باشد و به این امورات برسد. تصویر دوباره بر می گردد روی جوی و خروش استراماچونی و هواداران را حسابی عصبی می‌کند. چند دقیقه بعد فضای مجازی پر می‌شود از این 30 ثانیه داغ اما پر از حرف و حدیث. کاربران زیادی با استناد به این صحنه می‌گویند استراماچونی در استقلال تنهاست و زرینچه نمادی است از مدیریت باشگاه که عین خیالش نیست چه بر سر هواداران و باشگاه می‌آید. نسبتا همه با هم‌نظر هستند که زرینچه سرپرست مناسبی برای روزهای توفانی استقلال نیست. آرامش او اگرچه در زمین به کمکش می‌آمد اما ظاهرا در این پست ویژه اعصاب هواداران را خرد کرده. زرینچه که روزگاری در جریان رفتن ناصر حجازی از استقلال هم مقصر شناخته شده بود، در زمان جوانی و بازی کردن یکی از محبوب‌ترین بازیکن‌های استقلال و تیم ملی بود. او گل قرن فوتبال آسیا که با ضربه سر حمید استیلی به تور دروازه آمریکا چسبید را پایه گذاری کرده بود و همیشه با نیکی از بازی‌هایش یاد می‌شد. با این همه زرینچه این روزها درست مثل استیلی روزهای سختی را می‌گذراند.

 

2

تیم ملی امید در کمتر از 4 ماه دیگر باید در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تایلند به میدان برود. مسابقاتی که 3 تیم اول آن در کنار ژاپن، نماینده‌های آسیا در المپیک 2020 توکیو را مشخص می‌کند. حتما می‌دانید که ایران 40 سال است به رقابت‌های فوتبال المپیک نرسیده و فشارها روی مسوولین و کادر فنی تیم امید بسیار است. حمید استیلی 18 ماه است که مدیر و سرپرست تیم امید است و همه اتفاقات این تیم زیر نظر او رقم می‌خورد. استیلی برای هدایت امیدها ابتدا کرانچار را به خدمت گرفت و بعد از اینکه نتایج لازم با او کسب نشد، فدراسیون فوتبال دستور به اخراج مرد کروات داد. تیم امید بعد از اخراج زلاتکو برای مدتی دچار حاشیه شد و حتی گفته می‌شد شاید خود استیلی سرمربی تیم شود اما به ناگاه در پایان فصل گذشته، فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم امید از سوی فدراسیون فوتبال انتخاب شد. انتخابی که ظاهرا خیلی مورد تایید استیلی نبود. در این مدت استیلی و مجیدی بارها به مشکل خورده‌اند و همین آینده تیم امید را با خطر رو به رو کرده است. استیلی 4 ماه سختی پیش رو دارد و باید دید می‌تواند تیمش را از مهلکه تایلند به سلامت عبور دهد یا خیر. فعلا که بعضی‌ها حتی اعتقاد دارند سرپرست تیم امید نباید مثل استیلی فنی باشد چون این مساله باعث بالا رفتن حاشیه‌ها می‌شود.(صحبت‌های جلال چراغپور در صفحه 3 روزنامه امروز را بخوانید)

 

 3

محسن خلیلی این روزها کمتر در رسانه‌ها آفتابی می‌شود. حضور حسن انصاری‌فرد در مسند مدیریت باشگاه پرسپولیس باعث‌ شده تا بسیاری از حاشیه‌های این تیم کم شود و برخی از وظایفی که خلیلی در فصل قبل انجام می‌داد، از گردن او برداشته شود. با این همه خلیلی در روزهایی که برانکو از پرسپولیس رفته بود را هیچوقت فراموش نمی‌کند. او یکی از کسانی بود که در آن برهه بیشترین انتقادها را از سمت هواداران متعصب پرسپولیس تحمل کرد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند در رفتن برانکو خلیلی هم نقش داشته. شایعات از این قرار بود که محسن خلیلی قصد دارد افشین قطبی را جانشین برانکو در پرسپولیس کند و همین اعصاب هواداران را به هم ریخته بود. خلیلی البته بارها این مساله را تکذیب کرد و قسم خورد ارتباطی با قطبی ندارد اما هربار از جلوی ساختمان باشگاه پرسپولیس رد می‌شد، باید ساعت‌ها شعار علیه خودش را تحمل می‌کرد. با آمدن کالدرون البته هوداران آرام گرفتند و خلیلی هم سعی کرد کمتر در رسانه‌ها ظاهر شود. او روزگاری یکی از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های پرسپولیس بود و یکی از پایه‌گذاران قهرمانی دراماتیک سرخ‌ها در فصل 87 به حساب می‌آمد اما این روزها شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *