دلایل جدید برای حمایت دولت از پرسپولیس

فوتبال ایران انقدر از سطح استاندارد دور شده که چگونگی سفر یکی از باشگاه‌هایش برای شرکت در مهم‌ترین رخداد باشگاهی قاره آسیا، محل سوال و اعتراض بقیه اهالی ورزش است. فرست‌کلاس یا اکونومی مساله این است.

فوتبال ایران انقدر از سطح استاندارد دور شده که حتی باشخصیت‌ترین پیشکسوتان آن هم همین‌که تنه‌شان به آن می‌خورد، انگار که پا در مرداب گذاشته‌اند و ذره ذره فرو می‌روند. محمد تقوی، بازیکن اسبق استقلال و مربی سابق تراکتورسازی، جدیدا در یکی از آخرین انتقاداتش به فوتبال ایران، با اسیر شدن در جو کانال‌های تلگرامی هواداری، مدعی شده همه کشور برای قهرمانی پرسپولیس در آسیا بسیج شده بودند و این مهم برای تیم ملی رخ نداده. مدعای آن هم اینکه به دستور مستقیم وزیر آمورزش و پرورش، فینال لیگ قهرمانان آسیا را در مدارس پخش کردند. تقوی که مربی و کارشناسی قابل احترام است، احتمالا انقدر از مافیای موجود در فوتبال ایران دل‌چرکین است که یادش رفته بازی تیم ملی در ساعاتی برگزار می‌شد که اصلا نیازی نبود برای بچه‌ها پخش شود. آنها ۵ عصر قطعا تعطیل شده بودند و در خانه‌های‌شان آماده تماشای بازی بوده‌اند. حالا بماند که چطور سفر یک تیم باشگاهی با فرست‌کلاس(که قطعا هزینه‌اش از درآمدهای تیم فینالیست کمتر است) و یا پخش بازی‌اش در مدارس چگونه باعث نتیجه نگرفتن تیم ملی در جام ملت‌های آسیا شده؛ مهم این است که این واقعیت امروز فوتبال ایران است. دوقطبی‌های الکی و عافیت طلبی آنهایی که باید بگویند و بنویسند و نمی‌گویند و نمی‌نویسند. کاربرهای هتاک باعث سکوت خیلی‌ها شده‌اند و در این سکوت، پخش بازی پرسپولیس در مدارس می‌شود دلیل موفقیت‌های این تیم و عدم موفقیت‌‌ تیم‌های دیگر. وقتی فضا انقدر سطحی شده است که حتی محمد تقوی هم در آن گرفتار می‌شود، مشخص است که فوتبال ایران حسابی از سطح استاندارد دور شده.

و تا وقتی وضعیت باشگاه‌داری ما انقدر وابسته است به نهادهای دولتی، مشخص است که این بحث‌ها تمامی ندارد. کافی است زمانه عوض شود و تیم دیگر نتیجه بگیرد. آن وقت لابد آن تیم دیگر است که مورد توجه دختر یا پسر فلان وزیر است.

 

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *