‌چه چیزی گواردیولا و کلوپ را متمایز کرده؟

اگر این روزها دنریس و سرسی برای بدست‌آوردن مقر پادشاهی با هم می‌جنگند، کلوپ و گواردیولا هم دارند تلاش می‌کنند لیگ برتر را برای خود کنند؛ مهم‌ترین و جذاب‌ترین لیگ باشگاهی فوتبال اروپا.
کلوپ هفته پبش معجزه کرد و بارسا را با همه بازیکنانش از جمله مسی از لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد. آنها حالا یک پای فینال مهم‌ترین جام باشگاهی قاره‌ای جهانند اما هم مرد آلمانی و هم بازیکنانش می‌دانند که برای لیورپول قهرمانی در لیگ انگلیس بعد از ۳ دهه، چیز دیگری‌ست.
لیورپول در این فصل فوق‌العاده بوده. تماشایی بازی کرده، بالا و پایین داشته و لحظات دراماتیکی برای هوادارانش خلق کرده. تاکتیک‌های کلوپ در این چند ماهه درخشان بوده اند. محمد صلاح دوباره به اوج برگشته(و البته دوباره در آخر فصل مصدوم شده). آنها به ۹۰ امتیاز-که همیشه امتیاز مکفی برای قهرمانی در انگلیس بوده- رسیده‌اند اما برای بالا بردن جام با یک مانع سخت رو به رو شده‌اند؛ گواردیولا و تیمش.
دو سرمربی جذاب جهان که بدون تعارف در حال حاضر بهترین هستند نبردی تماشایی در لیگ جزیره خلق کرده‌اند. سیتی یک امتیاز بیشتر از رقیب بندرنشینش دارد و همین کار آنها را در اپیزود آخر فصل راحت کرده اما چه چیزی این مربیان را از همتایان‌شان جدا می‌کند؟
کلوپ و گواردیولا برخلاف ریشه‌های متفاوت‌شان از لحاظ اخلاقی بسیار شبیه به هم هستند. هر دو برون‌گرایند و در کنار زمین احساساتی. آنها اگرچه از لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی قرار دارند اما به‌نظر می‌رسد چیزی که آنها را از سایر مربیان جهان جدا می‌کند، توجه بی‌اندازه‌شان به خصوصیات انسانی بازیکنان‌شان است.
تصاویری که از رختکن هر دو تیم به بیرون درز می‌کند نشان می‌دهد آنها خیلی به بازیکنان‌شان نزدیک هستند. نشست‌های خبری هردوی آنها پر از خنده و انرژی است. آنها ذاتا انسان‌های کاریزماتیک و خوش‌مشربی هستند و نگاه بالا به پایینی به اطرافیان‌شان ندارند. صداقت و سادگی آنها در روابط انسانی باعث شده تا لیورپول و سیتی از این لحاظ خیلی به هم نزدیک باشند. البته که هر دو تیم ۴۳۳ بازی می‌کنند، البته که هر دو تیم ۳ اژدها در خط حمله دارند(مانه، فیرمینو و صلاح برای لیورپول و آگوئرو، استرلینگ و سانه برای سیتی)، البته که هر دو مدافعین مستحکم و موثری مثل فن‌دایک و وینسنت کمپانی دارند، اما چیزی که بیشتر از هر چیزی این دو تیم را به هم شبیه کرده، سرمربیان جذاب، دوست داشتنی و کاربلدی است که دوران تازه‌ای را در فوتبال دنیا خلق کرده‌اند.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *