۶ نکته از هفته اول لیگ برتر انگلیس

۱-همانطور که پیش‌بینی می‌شد نبرد قهرمانی لیورپول و سیتی خیلی زود شروع شد. لیورپول در بازی اول موفق شد ۴ بر یک از سد نوریچ بگذرد و آبی‌های منچستر با ۵ گل وستهم را درهم شکستند. بنظر نمی‌رسد هیچکدام از تیم‌های دیگر جزیره در پایان فصل بتوانند حتی به رده دوم برسند. نبرد تکرای اما جذاب سیتی و لیورپول ادامه خواهد داشت.

۲- رحیم استرلینگ ستاره بازی اول سیتی بود. ۳ گل زد تا خیلی زود به صدر جدول گلزنان برسد. او امسال بار زیادی را روی دوش خود حس خواهد کرد. هم باید نشان دهد درخشش فصل پیش اتفاقی نبوده و هم باید جای خالی لروی سان مصدوم را پر کند. انتظارات از او بالا است و رحیم هم در روز اول به خوبی به این انتظارات پاسخ داد. نبرد قهرمانی ممکن است در پایان فصل به جاهای باریکی از جمله گل‌شماری برسد و استرلینگ و یارانش نشان دادند از همین حالا به فکر پیروزی با آوراژ گل بالا هستند.

۳- صلاح، گوش راست لیورپول هم در روز اول مسابقات نشان داد بعد از تابستان اندوه‌بار در مصر  و حذف زودهنگام از جام ملت‌های آفریقا، دوباره آماده پرواز است. او در بازی اول هم گل زد و هم روی حملات دیگر لیورپول موثر نشان داد. استرلینگ ۲ فصل پیش ۳۲ گل به ثمر رساند و فصل پیش هم ۲۲ گل، باید ببینیم در پایان فصل تازه شروع شده چندبار می‌تواند تور دروازه‌ها را به لرزه درآورد.

۴ – در شب پیروزی لیورپول اما یک بازیکن دیگر هم بود که نشان داد همچنان قرار است خیره‌کننده ظاهر شود؛ الکساندر آرنولد. او که فصل پیش ۱۲ پاس گل داده بود، این فصل را هم با پاس گل شروع کرد تا نشان دهد یک دفاع راست تا چه حد می‌تواند موثر ظاهر شود. آرنولد حالا در ۵ بازی پشت سرهم لیگی پاس گل داده، کاری که در تاریخ فقط ۸ نفر موفق به انجام آن شده بودند. آخرینش اوزیل در سال ۲۰۱۵ بود.

۵ – یکی از اتفاقات ویژه این فصل لیگ برتر، اجرای VAR در مسابقات است. لیگ برتر همیشه از مسائل داوری رنج برده و حالا خیلی‌ها امیدوارند این فصل از شدت انتقادها کاسته شود. اما در همان بازی دوم باز بحث‌ها شروع شد؛ روی گلی که ژسوس زد و داور بعد از بازبینی آنرا آفساید اعلام کرد. برخی از رسانه‌های بریتانیایی اعتقاد دارند این آفسایدگیری میلیمتری می‌تواند به روح فوتبال ضربه بزند. آنها می‌گویند شانه‌های استرلینگ(که پاس گل می‌دهد) فقط چند میلیمتر در آفساید بوده و این موقعیت غیرعادلانه‌ای برایش بوجود نمی‌آورده.

۶ – بازی بزرگ هفته اول اما امشب در اولدترافورد برگزار می‌شود. بین یونایتد و چلسی. یک دوئل تمام عیار برای تیم‌هایی که می‌خواهند آخر فصل در بین ۴ تیم نهایی جدول باشند. نبردی که یک طرف آن فرانک لمپارد ایستاده و طرف دیگر سولشر. دو فوتبالیستی که هر کدام نقش قابل توجهی در تاریخ باشگاه‌شان داشته‌اند. تماشای تیمی که آنها ساخته‌اند قطعا می‌تواند جذاب باشد. آنها تنور مسابقات را مثل همیشه داغ نگه خواهند داشت و شاید فصل بعدی حتی به جمع مدعیان قهرمانی هم اضافه شوند.

 

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *