درباره تیم ملی مدل ویلموتس؛ سریع شدن با سرعت بدست نمی‌آید

خیلی‌ها می‌گویند که نباید با این ۲ بازی درباره تیم ویلموتس قضاوت کرد. می‌گویند تحلیل‌های این چندروز خیلی اعتباری ندارد. درست می‌گویند. برای قضاوت درباره عملکرد سرمربی جدید هنوز خیلی زود است. او اصلا هنوز خودش کاملا در ایران مستقر نشده. لیگ را ندیده و حتی لیست این تیم را هم خودش نبسته. فعلا هرچه هست دست‌رنج کارلوس کی‌روش است اما در این ۱۸۰ دقیقه یک چیز کاملا مشهود است: بازیکنان رهاتر از قبل هستند. با اینکه در فوتبال مدرن، دفاع از همان خط حمله شروع می‌شود اما مشخصا در تیم ملی دیگر قرار نیست همه بازیکنان در اطراف محوطه جریمه خودمان جمع شوند. البته این ماجرا می‌تواند در بازی با رقیب های بزرگ تکرار شود اما همه حرف منتقدین به کی‌روش این بود که لازم نیست جلوی رقبای معمولی آسیایی تا بدین حد رو به عقب بازی کنیم.

تیم ویلموتس با اینکه در بعضی از پست‌ها به وضوح دچار کمبود بازیکن با کیفیت بود و برخی از ستاره‌هایش را به دلیل مصدومیت به همراه نداشت اما در بازی با سوریه و کره ثابت کرد می‌تواند تغییر هویت دهد. ویلموتس در همین فرصت کم موفق شده کمی ذهن بازیکنان را تغییر دهد و آنها حالا جسارت بیشتری در زمین حریف پیدا کرده‌اند. البته تیم نقاط ضعفی هم دارد. از جمله در خط دفاع که انگار بعد از آن اشتباه مرگبار مقابل ژاپن هرگز مثل گذشته قوی و منسجم نشده. در بازی دیروز اگر واکنش‌های خوب بیرانوند نبود کار حتما سخت‌تر می‌شد و ویلموتس از همین حالا باید به فکر دعوت از مدافعین وسط کم‌اشتباه‌تری باشد.

ایران در حال گذار است؛ در حال سرعتی‌تر شدن. و این مهم با سرعت به دست نمی‌آید. بازیکنان و کادر فنی به زمان احتیاج دارند. به فضایی آرام و البته لیگی باشکوه‌تر از گذشته تا پشتیبان تیم ملی برای رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۲۲ باشد.

این مطلب در شماره چهارشنبه ۲۲ خرداد روزنامه‌ ایران‌ورزشی هم منتشر شده است.

یک نظر

  1. کریم
    2019/06/12
    Reply

    سلام اقای مجیدی دوست داشتنی،امیدوارم حالتون همیشه خوب باش بردار ارجمندم لذت میبرم از مقاله های زیبای شما و همیشه ام به مطالعه اونا مینشینم،من کریم عباسزاده هستم 26 ساله از شهر پاکدشت تهران و علاقمند به گزارشگری فوتبال و گزارشگر شبکه تیوا اسپورت،من میخاستم ازتون خواهش کنم اگر امکان داره شرایطی رو فراهم کنید من بتونم بیام برنامه شما ی از ی طریقی تست بدم برای گزارشگری برنامه لذت فوتبال،خواهشمندم این زمینه رو فراهم کنید کلیپ های گزارشگری من کم و بیش در پیج اینستاگرامم هست و اگر شما بخواهید بازم میتونم بفرستم تا شما ببنید،واقعا کسی نیست ک حمایت بکنه از استعداد ادم ممنون میشم شما ج منو بدین…سپاسگزارم از لطف شما…شماره تماس من
    09903953682
    ای دی اینستاگرام من:kareemabaszade
    ×درضمن عضو کانال تلگرامی شما هم هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *